Sunday 30 June 2024

Pasang jaring hitam di pintu belakang.

Walaupun kawasan belakang dapur ni ditutup litup dengan wire mesh tapi saya masih merasakan orang boleh nampak dari luar. Awalnya saya gantung langsir terpakai tapi suasana menjadi agak gelap sebab langsir blackout. Hari ini kebetulan ada lebihan masa untuk menghilangkan rasa tidak enak itu maka saya selongkar stor tepi rumah mencari solusi. 

Sebelum.

Selepas.

Terdapat lebihan jaring hitam yang saya guna sebagai teduhan anak-anak pokok di laman sebelum ini. Semuanya masih elok dan boleh digunakan lagi. 

Jaring plastik, gunting dan pengikat.

Dan dengan kudrat yang ada saya panjat tangga dan ikat jaring plastik pada keliling frame pintu. Agak rumit kerjanya kerana terpaksa naik turun tangga dan betulkan pengikat pada frame pintu. Alhamdulillah berkat kesabaran, semua kerja siap dalam masa 30 minit. Mudah-mudahan aurat lebih terjaga dan kita sentiasa terpelihara dari pandangan yang tidak baik.  Amiin.🌹

Sekian.😊

No comments:

Ganti kepala paip

Sejak beberapa bulan ini tekanan air di rumah ini seakan menurun. Air keluar pun macam malu-malu terutama di bilik air tingkat bawah. Untuk ...