Thursday 13 June 2024

Me-time @AICB sebelum ambik cucu dari sekolah.

Kata  orang, sentiasalah cari peluang untuk stay connected dengan pasangan walau dalam sekecil perkara. Maka bila-bila masa hubby ajak teman ke mana-mana, kita menurut sahaja tanpa banyak soal. Semalam saya menemani hubby meeting di Asian Institute of Chartered Bankers (AICB) yang terletak di Jalan Dato’ Onn, berhampiran Bank Negara. Tempatnya sangat exclusive dan tenang walaupun terletak di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur. 

Tanda arah dari tempat parkir.

Sementara depa bermeeting, saya duduk-duduk sambil me-time di lobi. Kita lupakan semua kerja rumah buat sementara, bila-bila free nanti kita sambung semula. After all, hanya kita dan pasangan sahaja yang nak tengok keadaan rumah (sejak semua anak dah terbang keluar sarang). My house my rules… gitu.

Lobby & reception AICB.

Kosong.

Keadaan di sini agak lengang, so saya cari port yang sesuai untuk healing. Bila tekak rasa kering, saya jalan-jalan cari coffee. Di situ ada Thyme Out Cafe tapi semua tempat duduk macam fully booked/reserved untuk peserta program. Gamaknya ada banyak program yang sedang berlangsung. Depa juga ada menyediakan kafe alternatif, Thyme Out Express Honest Cafe yang beroperasi secara self serviced. Konsepnya macam vending machine, cumanya, depa susun makanan yang dah siap packed dalam almari. Kita ambik sahaja makanan yang diletakan dan pilih/buat kopi sendiri di mesin kopi. Kemudian bayar pakai e-wallet. Mudah sangat. Kaedahnya, pelanggan hanya perlu jujur… ambik dan bayar dengan penuh amanah.

Time for coffee.

Scan QR code.

Makcik baru belajar.

Healing time.

Sebaik sahaja hubby habis meeting (hampir pukul 12 tengahari), kami bergegas ke Putrajaya untuk menjemput cucu dari sekolah menggantikan Mummy & Daddy yang terpaksa bekerja di luar kawasan. Kami tiba depan pagar sekolah dalam pukul 12.30 tengahari, just nice tunggu cucunda keluar pada pukul 12.40 tengahari. Kemudian terus pergi lunch sebelum hantar balik rumah di Cyberjaya.

Kita lunch dulu.

Khas untuk cucunda.

Nenek, Tok ayah tumpang sekaki.

Alhamdulillah, selesai urusan untuk hari ini. Mudah-mudahan Allah kurniakan ketenangan dan kesihatan yang baik hingga akhir hayat. Amiin. 🌹

Sekian.😊

No comments:

Ganti kepala paip

Sejak beberapa bulan ini tekanan air di rumah ini seakan menurun. Air keluar pun macam malu-malu terutama di bilik air tingkat bawah. Untuk ...