Tuesday 11 June 2024

Mother’s Day 2024

(Catatan tertunda)

Setiap tahun ada sahaja ucapan ‘Happy mother’s Day…’ daripada hubby, anak-anak dan rakan-rakan seperjuangan. 

Antara ucapan yang saya suka.

Kadang-kadang bersekali dengan ucapan Hari Guru, bilamana kedua-dua tarikh berada dalam bulan Mei. Sejak tahun lepas kemeriahan hari guru saya terisi dengan kehadiran cucu baru yang lahir pada hari guru 16hb Mei 2023. The little princess merupakan anak sulong dari anak ke-3 saya.

The little princess dah masuk setahun. 

Tahun ini Hari Ibu jatuh dalam bulan Syawal. Kebetulan anak sulong saya buat majlis hari raya dan jamuan makan-makan keluarga maka depa sekalikan dengan buat surprise Hari Ibu. 

Hidangan penuh meja.

…and desserts.



Tiga generasi.

Penambah kolestrol.

“Ummi… nanti ada parcel untuk ummi tau…” Bila terima mesej dari anak bongsu yang jauh di mata (namun sentiasa dekat di hati) saya terus bukak pintu. Bagai di kata, ada bungkusan (shopee) atas tembok pagar rumah. Hadiah sempena hari ibu katanya.

Kepingan lego bunga-bungaan.

Siap tak sampai 5 minit.

Peneman baru di meja catatan.🥰

Namun hadiah teristimewa saya seharusnyalah kehadiran seorang suami penyayang yang memungkinkan diri ini bergelar ibu…seterusnya menjadi nenek. Semoga Allah rahmati keluarga kecil ini hingga akhir hayat. Amiin.🌹

Sekian.😊

No comments:

Ganti kepala paip

Sejak beberapa bulan ini tekanan air di rumah ini seakan menurun. Air keluar pun macam malu-malu terutama di bilik air tingkat bawah. Untuk ...