Wednesday 26 June 2024

Coffee @Tim’s Teapot

“Kul 2 ready nak keluar..." short and sweet sahaja ayatnya. 

Semalam hubby ajak teman potong rambut lepas tu nak cari kuih buat kudapan, kemudian nak basuh kereta, sambil tu nak mengopi. Dah alang-alang berdua-duaan katanya, moh ler kita sembang kedai kopi. Takkan la nak ajak teman sesaja. So, usai gunting rambut di Keramat, kami terus ke Tim’s Teaport Terrace, Melawati. Kami dah beberapa kali berkunjung ke sini sebelum ini. So suasana kedai ini agak familiar.

Kedai English style.

Hiasan dalaman yang cantik.

Beef lasagne for makcik & chicken pie for hubby.

Apa cerita di meja kopi hari ini?

Masa lalu di kawasan Keramat tadi, nampak banyak gerai menjual durian. Maka teringatlah ayahanda akan puteri bongsunya yang jauh di perantauan tanpa melupakan anak-menantu dan cucu yang lain. Maka sambil mengopi sambil menyembang dalam grup whatsapp famili. 

"Banyak tempat nak bawak Nina gi makan. Makan durian… balik cuti kat Kelantan… family staycation…bla, bla, bla…" begitulah hingga habis topik yang dibualkan.

Yang pasti, kesimpulannya, semua orang nak balik rumah dan berBBQ di pondok nenek. Bila? Kita tunggu dan lihat sebab biasanya apa-apa planning pun sentiasa tertakluk kepada perubahan. Biasanya saya jarang campur dalam apa-apa perancangan. Kekdahnya… Hangpa plan la apa yang patut, Ummi menurut sahaja. Saya hanya menikmati menu western yang sangat enak walaupun pada tekak hubby ianya sangat muak. Alhamdulillah, rezeki jangan ditolak. Semoga Allah merahmati hidup kita di dunia hingga ke akhirat. Amiin. 🌹

Sekian.😊

No comments:

Ganti kepala paip

Sejak beberapa bulan ini tekanan air di rumah ini seakan menurun. Air keluar pun macam malu-malu terutama di bilik air tingkat bawah. Untuk ...