Tuesday 25 June 2024

Memori Jalan-jalan di Southampton 2024

Semalam, sambil berbaring (walaupun mata kurang mengantuk) saya mengenang semula detik-detik indah berjalan-jalan dengan hubby ketika bercuti di Southampton baru-baru ini. So many peaceful and happy times. Walau a bit chilly dengan angin dan kadang-kadang hujan, we enjoyed everyday. Berjalan laju, berlari mengejar bas sambil mengangkut barang-barang groceries were the moments worth cherished.

Dan setiap kali pergi ke Southampton hubby akan ajak saya berjalan-jalan di Portswood Primary School. Kali ini kami spent more times jalan-jalan pusing kawasan sekolah sambil mengimbau kenangan menghantar dan mengambil anak sulong yang baru masuk pre-school ketika itu. It was nearly 30 years ago, fasa kehidupan yang sangat sibuk dengan urusan keluarga dan anak-anak yang masih kecil. Masa yang saya ada hanya berkisar tentang menghantar dan mengambil anak sekolah, masak-memasak dan menguruskan rumah tangga sementara hubby sibuk dengan kerja-kerja PHDnya.

Padang depan sekolah.

Padang permainan tepi sekolah.

Portswood Primary School.

The entrance.


Selepas hampir 30 tahun, bangunan sekolah masih seperti dulu. Mungkin ada penambahbaikan di sana-sini tapi secara kasarnya bangunan sekolah itu masih tetap ku kenal.😁


Sekarang semua anak saya dah besar panjang dan ada kehidupan masing-masing. Anak sulong saya pun dah punya tiga anak. Cucu sulong saya pun sudah masuk darjah 1. Saya dan hubby pun dah kembali berdua. How time flies.😌 

Apa-apa pun, kita simpan kenangan itu kemas-kemas dan cherish yang indah-indah sahaja. Semoga Allah sentiasa perlihara kita semua. Amiin.🌹

{Boleh baca cerita jalan-jalan Southampton 2019 di sini dan Southampton 2015 di sini}.

Sekian.😊

No comments:

Ganti kepala paip

Sejak beberapa bulan ini tekanan air di rumah ini seakan menurun. Air keluar pun macam malu-malu terutama di bilik air tingkat bawah. Untuk ...