Friday 18 June 2021

Vaksin AZ: Dose 1 day 2

Hari ni bermula seperti biasa. Walaupun badan masih terasa seram sejuk saya tetap mandi sebelum subuh. Mulut masih terasa payau tapi selera makan tetap ada. So saya mulakan hari dengan sarapan simple.

Roti bakar sapu kaya pandan.

By pukul 8 pagi anak bujang pi keluar cari sarapan. Nak beli bubur nasi katanya. Kalau rasa tak sedap badan saya memang suka makan bubur... nasi moi kata orang utara.

Bubur ayam.

By pukul 10 pagi (24 jam lepas cucuk) badan saya panas semula. Saya telan sebiji panadol lagi, lepas tu tidur. Masih kurang selesa sebab badan masih lenguh-lenguh. Hari ini memang saya peruntukan masa untuk berehat sahaja. 

"Have a good rest". 

Hal makan minum dan urusan dapur semua anak-anak yang uruskan walaupun masing-masing sibuk dengan kelas online. Untuk tengahari depa order nasi lemak grab. Anak menantu bawa lauk siakap stim untuk makan petang/malam. Alhamdulillah saya hanya perlu makan tidur, makan tidur sahaja untuk sepanjang hari ini.

By maghrib, saya dah tak demam lagi. Kepala pun dah tak pening. Dan malam dapat tidur dengan lena sehingga subuh. Esoknya dah boleh teruskan hidup macam biasa. Alhamdulillah. 

Moga Allah mudahkan urusan seterusnya. Ameen.

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....