Wednesday 16 June 2021

Vaksin AZ: Dose 1 day 1 (Part1)

Sejak semalam saya dah mula nervous. Paling payah, nak cari baju yang boleh selak sampai ke pangkal lengan. Sebabnya kebanyakan baju saya berlengan sempit. Ex-cikgu kan... semua lengan baju haruslah kena fit supaya tak melorot semasa menulis di papan putih.😁

"Pakai t-shirt Amin ngan cardigan je Umi.." Pandai pulak bujangku bagi cadangan.

Alhamdulillah ada cardigan. Tapi segan pulak nak pakai t-shirt sahaja, jadi saya tambah dengan dress tanpa lengan. Dah jadi tebal berlapis-lapis pulak. Takpelah asalkan aurat terjaga.

Makcik excited nak gi vaksin.

Double mask.

Sepatutnya appointment saya pada pukul 4.30 petang sementara hubby pula pada pukul 4.00 petang. Tapi disebabkan puteri sulong saya pun dapat appointment pada hari yang sama pada pukul 9.30 pagi jadi kami keluar sama-sama di awal pagi. Alhamdulillah kami dibenarkan masuk bersama-sama asalkan pada tarikh yang sama walau waktu berbeza. Sampai sahaja di pintu masuk utama, kita hanya perlu follow semua arahan yang diberi. Semuanya berjalan sangat lancar dan kami siap divaksinasi dalam masa 1 jam.

Kena simpan borang dan kad ini untuk next appointment.

Lepas siap semua urusan vaksinasi haruslah berposing sakan sempena peristiwa yang penuh bersejarah ini.😁

Port utama selepas selesai urusan vaksinasi.

Alhamdulillah kami telah divaksinasi.





Mudah-mudahan keadaan akan bertambah baik selepas ini. Moga Allah bantu.

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....