Tuesday 15 June 2021

Bersara pun berbunga-bunga

Beberapa kali hp saya berdering masa saya tengah kalut memasak tengahari tadi. Saya abaikan saja sebab malas nak mengganggu proses masakan saya. Hubby pulak sedang meeting online, lagi la saya malas melayan apa-apa panggilan. Ye.. hubby dah bersara bermula hari ini tapi masih jugak ada meeting untuk kerja-kerja yang tak pernah selesai.

"Saya ada kat depan rumah ni puan... nak deliver barang untuk prof." Laju je jawapan sipemanggil bila saya angkat hp setelah tak berhenti berdering.

Rupa-rupanya staf ofis hubby buat kiriman sempena persaraan semalam. So hari ini dapat la kami merasa makan pulut kuning dan rendang pulak.

Macam tahu-tahu je warna favourite saya.

La ni depa buat pulut kuning berhias menggantikan kek.

Kata je dah bersara tapi kerja masih memanggil.

Akhirnya... baru dapat mengadap juadah di depan mata.

Alhamdulillah. Moga-moga Allah mudahkan segala urusan selepas ini.

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....