Friday 11 June 2021

Merah itu menawan.

Sejak hujan mula reda ni baru ada masa untuk saya turun ke laman. Sebelum ini saya biarkan sahaja semua makhluk di laman itu membawa diri sendiri. Alhamdulillah disuatu pagi yang nyaman bertambah serinya dengan kehadiran bunga-bungaan yang terang menawan. Asalnya saya cuma tanam suka-suka sahaja sebab saya lebih suka bunga-bunga putih/kuning yang berbau wangi. Tak sangka pulak kehadiran bunga pelbagai warna ini telah menambah seri halaman rindu ini.

Pokok sepit udang yang sentiasa merimbun.

Beberapa kali saya tanam kemboja putih tapi asyik mati sahaja so kita beralih kepada yang lain pula.

(Lupa nama spesis)

Bunga ros yang setia berbunga sejak dulu.

Pokok cili... saya selalu biarkan buahnya layu di pohon juga sebagai sedekah untuk sesiapa sahaja yang berminat.

Sejak musim covid ni apa lagi yang boleh dibuat selain mereput dalam rumah atau melepak di laman. Alhamdulillah setakat ini semuanya masih setia menemani saya bersembang. di halaman rindu.

PS: Moga Allah bantu.

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....