Monday 21 June 2021

Selamat hari bapa

Kata orang, father's day is for memories. Semakin lama kita hidup semakin banyak memori yang datang bertandang.

Saya tak ingat bila saya mula kenal hari bapa sebab sejak kecik saya tidak pernah diajar sambut hari bapa. Saya mengingati ayah saya setiap hari. Bila dah ada anak sendiri saya mula kenal hari bapa sebab nak instill rasa kasih sayang anak-anak terhadap ayah mereka. 

Ihsan: google

Sungguh, sejak menginjak usia emas saya semakin rindu dengan kasih sayang ayah saya yang tiada galang ganti. Tiada siapa yang dapat menandingi kasih sayang ayah terhadap saya. The best thing ever... sharing a cup of strong tea together. Setiap kali minum teh, ayah akan tuang separuh ke dalam piring supaya cepat sejuk untuk saya. Dan kami akan bersembang hingga habis air di minum. Cawan dan piring 888 itu sentiasa menghadirkan kenangan indah hingga kini.

Ihsan: google

Hari ini mungkin tidak berapa menggembirakan tapi ada beberapa nikmat kecil yang membuat hati rasa gembira. Cherish that moment. Moga Allah pelihara kita selamanya.

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....