Friday 18 June 2021

Vaksin AZ: Dose 1 Day 1 (Part 2)

By tengahari (3 jam lepas cucuk) kepala dah mula rasa pening. Berjalan pun dah macam nak melayang-layang. Jadi saya cuma duduk diam-diam sahaja, tak perlu sibuk ke dapur sebab hubby dah order nasi kukus untuk makan tengahari. Saya asyik minum air kosong dan jus buah dan asyik keluar masuk bilik air buang air kecil. By pukul 4 petang (6 jam lepas cucuk) badan dah mula rasa dedar. Saya cuba baring tapi badan rasa lenguh-lenguh serba tak kena. 

Alhamdulillah ada anak-anak nak melayan umi depa. By maghrib (10 jam lepas cucuk) mulut dah rasa payau, semua benda rasa masam dan tekak rasa loya. Saya cuma nak makan nasi panas sahaja. Dah macam alahan mengandung pulak.

Nasi by Nina, ayam goreng by Amin.

Lepas Isya' (10 jam lepas cucuk) badan makin panas dan saya mula menggigil kesejukan. Saya ambik sebiji redoxon dan telan 2 biji panadol lepas tu terus tidur berselimut tebal.

Bekalan air dan ubat.

Pukul 11 malam (13 jam lepas cucuk) saya terjaga sebab badan berpeluh dengan banyak hingga basah baju tidur. Saya bangun buang air kecil dan teruskan tidur semula walaupun badan terasa lenguh-lenguh. Pukul 2 pagi saya terjaga lagi sebab terasa sangat sejuk dan badan mula menggigil semula. Alhamdulillah masih diberi kekuatan untuk bangun buat air susu panas dengan sekeping roti bagi memanaskan badan. Masa ni tekak masih tak betul. Minum susu dan makan roti terasa sangat masin.

Segelas susu Anlene dan sekeping roti.

Selesai minum susu dan badan mula rasa stabil, saya telan sebiji panadol saya cuba tidur semula. Mudah-mudahan selepas ini badan akan lebih segar. Moga Allah bantu.

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....