Thursday 10 June 2021

Pondok gazebo pulak.

Sejak musim covid ni saya banyak menghabiskan masa di belakang rumah. Sambil bercucuk tanam sambil berangan. Kerap kali saya suarakan nak letak meja dan kerusi batu di kawasan lapang yang sekangkang kera ini. Habuan duduk-duduk melepak waktu petang.

"Kita pasang gazebolah." Short and sweet je hubby bagi cadangan. Maka saya pun apa lagi, kecik tapak tangan nyiru ditadahkan. Terus saya cari beberapa supplier  dan minta quotation. Setelah buat shortlist akhirnya kami bersatu hati membeli gazebo dengan saiz 6x6 kaki. Oleh kerana permintaan tinggi kami kena place order dulu dan bayar 10% untuk lock order. Depa berjanji untuk buat delivery dalam masa 3 bulan. Saya komfem order hujung bulan Disember tahun lepas. Alhamdulillah hujung bulan Mac baru-baru ni depa buat delivery terus ke rumah.

"Kami on the way ni kak." Pada hari yang dijanjikan, dari pukul 11 pagi pagi depa dah bagitahu kata on the way. Rupa-rupanya depa angkut gazebo tu terus dari kilang di Kelantan. Patut la saya tunggu punya lama. Depa gerak lepas subuh dan tiba di rumah saya dalam pukul 3 petang. 

By lorry straight dari Kelantan.

Berhati-hati bawa turun dari lori.

Sedang elok sahaja melepasi bumbung awning kami.


Setelah bertungkus lumus selama lebih kurang 3 jam, akhirnya sebuah gazebo siap tersergam indah. Lepas ni tiada alasan untuk rasa bosan duduk di rumah. Kalau bosan duduk dalam rumah, kita lepak di luar rumah pulak.

"Nanti bila-bila boleh la berkelah minum-minum kopi sambil makan jemput-jemput..."

PS: Mudah-mudahan cepatlah masalah covid ini berlalu pergi. Moga Allah bantu.

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....