Tuesday 7 February 2023

Putrajaya & Kiddytopia IOI City Mall.

Cuti hari Wilayah tahun ini jatuh pada hari Rabu, so boleh la orang KL dan Putrajaya tambah cuti sehari lagi. Tapi apa nak dikata hubby pula tetiba kena outstation ke Terengganu. Perginya pada hari Selasa dan pulang semula pada hari Rabu, kerja solo, tak perlu bawa bini. Maka terpaksalah saya membawa diri ke tempat anak-anak. Takut pulak nak duduk rumah sorang-sorang terutama dimalam hari.

“Ummi tido umah Dayah lah…”

“Tido rumah Iman pun buleh…”

Alhamdulillah dengan adanya anak-anak yang duduk dekat-dekat memang melegakan rasa dan minda. Oleh kerana dua-dua anakanda putri pun tinggal di Putrajaya maka kita raikan hidup dengan cuti Hari Wilayah di sana. Bila hubby dah selamat tiba di KLIA untuk penerbangan ke Kuala Terengganu maka saya pun terus gerak ke Putrajaya dan tiba sana dalam pukul 7:00 malam. Usai solat Maghrib kita nikmati malam di Putrajaya dengan anak menantu dan cucu. Dinner di 10 Grams Gourmet, Ayer@8. Lepas makan kita jalan-jalan ambik angin tepi tasik sebelum menikmati keindahan cahaya lampu di Secret Garden.

Esoknya sambung aktiviti di IOI City Mall sambil layan cucu masuk Kiddytopia. Nenek duduk cokoh kat tepi sahaja. Pepandailah depa main ditemani Ciksu dan Cikda mereka. Bila tiba masa hubby dalam perjalanan balik KL semula maka saya pun beransur balik rumah. Begitulah aturannya.

Pizza & pasta @10 Grams Gourmet.

Momen-momen yang pasti dikenang.







The best Ciksu and Cikda in town.😁

Nasi lemak udang for breakfast @Bungkus KawKaw, IOI City Mall.



Gelang entrance ke Kiddytopia, nenek masuk free.

Enjoying the slide.

Dalam lautan bola-bola.

Ciksu gigih melayan anak-anak sedara terchenta.

Sekian cerita cuti hari Wilayah pada 1hb Februari 2023.😊

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....