Tuesday 7 February 2023

3 Abduls @ Cafe Jeliro Sengoti

“Ummi, jom lunch ike bekok, Ein bawak..” Boboy nan seorang ni memang suka ajak Umminya keluar makan. Kali ini kami ke kedai makan Cafe Jeliro Sengoti. 

Hari tu dah pernah try datang dengan hubby tapi selepas dua tiga kali pusing tak jumpa terus give-up. Kali ini kami cuba lagi. Dan selepas dua kali pusing baru jumpa kedainya. Tempat ni memang secluded, memang tak nampak langsung keberadaannya dari jalan utama. Tapi dengan kehebatan orang muda dan kuasa viral, mudah je depa cari jalan. Tempatnya sempit sahaja dengan susunan meja yang agak padat. Parking pun main selit-selit tepi jalan sahaja. Uniknya sejak kami tiba dan hingga kami habis makan, tak putus-putus orang datang, bersilih-ganti. Tempat duduk yang disediakan tak pernah kosong padahal dah lepas waktu makan tengahari. Menu utamanya ialah nasi putih, singgang ikan tongkol, ulam budu dan ikan gelama (bekok) goreng. Ada tambahan ayam goreng, daging harimau menangis dan pelbagai sup serta kerabu mangga… (dan lain-lain lagi)


Daging harimau menangis RM38 sepiring.

Ike bekok RM17 sepiring.

Geng 3 Abduls with partners.❤

Signboard pun haluih beno. Betul-betul kat sebelah kedai tayar MRR2. Memang tak perasan langsung kedainya di situ.

Wajah-wajah ceria yang kekenyangan.🥰

Sekian. Next time boleh datang lagi.😊

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....