Saturday 18 February 2023

Jalan-jalan Ipoh: Nasi Bamboo

“Ummi, jom teman Dayah gi Ipoh hari Isnin ngan Selasa ni…” Oleh kerana hanya Ummi yang free during weekdays, laju sahaja saya mengiyakan. 

Dalam kami dok excited buat planning nak berjalan-jalan berdua tiba-tiba ayahnya pun nak ikut serta sebab tak yakin isteri terchentanya ini boleh drive jauh-jauh. Tapi apakan daya tiba-tiba pulak depa ada meeting tergempar yang tak boleh ditunda. Akhirnya anakanda pengantin baru sudi menemani jadi supir yang sedia berkhidmat. Kebetulan kebanyakan kerjanya boleh buat secara online so kita bagi flexibility untuk stop over di mana-mana sahaja yang sesuai.

Kami gerak pada hari Isnin, pukul 9:30 pagi dan stop over kat RnR Rawang untuk memberi laluan anakanda meeting online pada jam 10:30 pagi. Sambil tu kita sarapan ala kadar sebab nak simpan perut untuk lunch break di Restoran Nasi Bamboo Sungai Klah hasil saranan followers IG anak-anak. Kami tiba di sana dalam pukul 12:30 tengahari, sedang elok sebelum waktu puncak. Parking mudah, orang pun belum ramai dan meja pun masih banyak yang kosong.

Gulai kambing umbut pisang.🥰

Ikan pekasam, ikan kering sedang beratur.

Penuh meja macam sepuluh orang nak makan.😅

Depa balut nasi dalam daun lepas tu bubuh dalam buluh dan kukus.


Jom makan.

By the time kami habis makan orang bertambah ramai dan mula sesak. Tanpa perlu berlengah-lengah, kita bagi laluan untuk orang lain duduk pulak. Next time boleh singgah lagi.😄

Saspen tengok orang parking sampai ke lembah.

Dah kenyang perut moh ler kita teruskan perjalanan ke bandar Ipoh.

Sekian.😊

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....