Thursday 14 December 2023

Overnight @PD: Creating Moments

Kata orang, bila dah mencapai umur senja, banyakkanlah create moments buat kenang-kenangan di hujung usia. Masa muda dahulu sibuk dengan urusan kerja, keluarga dan anak-anak. Jadi bila dah tinggal berdua begini kita create moments untuk diri sendiri pulak seiring dengan fasa Sakinah, Mawaddah wa Rohmah. So bila hubby ajak break away haruslah kita menurut tanpa banyak soal. Maka ke PDlah kita pada suatu pagi nan indah. 

Kami check-in di Hotel Avillion Admiral Cove. Walaupun tak ada pantai private, cukuplah dengan pemandangan yang cantik di sekeliling hotel. Dan bila hanya ada kami berdua sahaja, pepandailah makcik dan pakcik pencen ni nak merakam memori. Biasanya you take my picture and I take yours. Tapi sejak akhir-akhir ini hubby dah makin terer bab selpi-melpi. Lagipun front camera hp hubby lebih baik dari hp saya maka urusan selpi-melpi kita serahkan sahaja pada yang pakar. 

Hasil dari (hp) atas tembok pagar.😄




Esoknya usai sarapan, kita sambung bersiar-siar di sekitar hotel lagi. Tak cukup bergambar semalam, kita sambung selpi lagi. 

“Okay... dok kat sana..., berdiri kat situ..., kanan sikit..., sana sikit..." Oleh kerana hubby exited nak jadi paparazi kita turutkan sahaja sambil sengih selagi boleh hingga rata semua spot di sekitar kawasan hotel ini.





Dah lah... jom balik." By pukul 10:30 pagi kami dah check-out dan terus gerak balik KL. Tapi tak terus balik rumah. Kami singgah Bangi untuk makan tengahari di Restoran Nasi Berlauk (Kelantan). Lepas tu barulah boleh balik rumah dengan senang hati.

The best ever ikan telapia goreng sambal.

Alhamdulillah berakhir sudah break-away makcik pakcik pencen untuk kali ini. Ada rezeki lepas ini kita ke tempat lain pulak. Moga Allah mudahkan.

Boleh baca cerita sebelum ini di sini

Sekian. 😊

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....