Thursday 30 November 2023

Coffee @Locca Cafe & Jalan-jalan @Datum Jelatek

Minggu lepas, asalnya hubby ajak ke KL East, tapi kita tukar fikiran di saat akhir bila fikirkan traffic jam masa nak balik nanti. Kita ubah haluan ke AEON Setiawangsa dan singgah di Kedai Ayam Penyet Bes for late lunch sebelum nak beli groceries di Pasaraya AEON Mall. 

Entah kenapa hidung saya tak boleh tolerate dengan bau yang menyusuk kalbu dari d'Laksa maka kami ubah haluan lagi. Cancel planning nak beli groceries di AEON Mall. Usai makan nasi kita ke Datum Jelatek pulak. 

Licin. Dah siap makan baru teringat nak ambik gambar.

"Dah setel kerja, boleh la keluar jalan-jalan..." dan jalan-jalan kami haruslah di sekitar kawasan jajahan sahaja.

Target nak beli groceries di The Food Merchant.

Kami tiba di Datum Jelatek dalam pukul 4:00 petang. Keadaan agak tenang dan parking pun mudah. Olek kerana baru lepas makan tadi, maka seharusnya lah kita mengopi pulak. Biasa la, bila dah umur pencen ni makin terikut-ikut perangai nak kena minum air panas selepas makan. Kali ini kita ke Locca Cafe. Saya ambik hot Caramel Latte sementara hubby setia dengan hot Americano. Usai mengopi baru boleh jalan-jalan cari groceries dengan senang hati.




Caramel latte for makcik & Americano for hubby.

Hubby akan tambah pastry, as always.

Over coffee, kita sembang tentang kehidupan selepas semua anak-anak dah terbang dan berjaya dalam hidup masing-masing. Semoga mereka tidak lupakan Ummi dan ayah dan sentiasa menyelitkan kami dalam setiap doa mereka. Aamiin.

(*Walau katanya dah pencen, hubby masih aktif membuat kerja-kerja freelance terutama dalam memartabatkan Shariah Audit di bumi Malaysia yang terchinta ini.)

Sekian. 😊

No comments:

Open house selagi Syawal (Part 2)

“Mas, free tak harini? Jom teman Kak Zai pergi beraya.” Bila ada teman seperjuangan ajak beraya, haruslah kita terima dengan tangan terbuka....