Thursday 30 November 2023

Coffee @Century Bru Coffee & Follow-up Mata @Pusrawi.

Hari ini teman hubby for another follow-up di Pusrawi, KL. Sebenarnya temu janji ini dah tertangguh beberapa kali. Saya pun dah lupa bila tarikh  temu janji yang asal. Mungkin dah lebih 4-5  bulan yang lepas. Tapi disebabkan hubby pun tak komen apa- apa masalah, so kita take our own sweet time bila rasa nak jumpa doktor.

Kami gerak dari rumah dalam pukul 8:30 pagi dan tiba di hospital dalam pukul 9:00 pagi. Seperti biasa kami parking di Basement 2 dan naik tangga ke lobi hospital. Kemudian naik tangga besar ke tingkat atas untuk register. Lepas tu tunggu depa panggil untuk bagi nombor giliran berjumpa doktor. Selepas 20 minit menunggu depa panggil dan kami dapat nombor 24006 untuk berjumpa Pakar Mata, Dr Barkeh. (Kami giliran ke-6). 

Sementara menunggu giliran kita minum dulu. Kami turun ke lobi semula dan memilih mengopi di Century Bru Coffee

Apple Danish for makcik.

Dalam pukul 10:00 pagi kami naik semula ke tempat menunggu. Kali ini kami tidak menunggu lama. Dan dalam masa lebih kurang 30 minit selesai semua urusan.

"Everything looks okay. Keep on taking Ganfort and we'll be seeing you on a longer note.... may be six months". Alhamdulillah.

By pukul 11:00 pagi kami dah balik rumah semula dan boleh menikmat roti sarang lebah yang dibeli dari kedai serbaneka yang terdapat di lobi hospital.

RM8 sebekas.

Over coffee, kita sembang tentang hari tua... siapa yang akan jaga siapa nanti. Tak kisahlah Minah mati dulu ke Do mati dulu. Mudah-mudahan kita akan tua bersama dan kekal sihat hingga ke akhirnya. Aamiin.

*Ganfort ialah ubat mata yang kami beli dari Farmasi every month. Gunanya untuk mengurangkan tekanan pada mata dengan meletakkan setitik dalam mata kiri dan kanan setiap malam sebelum tidur. 

Sekian.😊

No comments:

Open house selagi Syawal (Part 2)

“Mas, free tak harini? Jom teman Kak Zai pergi beraya.” Bila ada teman seperjuangan ajak beraya, haruslah kita terima dengan tangan terbuka....