Saturday 31 August 2019

Jogging, jogging, jogging.

"Sedap peluk Mas... dah berisi." 

Bukan setakat kawan-kawan yang komen saya dah berisi, anak-anak pun selalu mengata Umi dah gemok. Dan paling meyampah bila kita tahu mesin timbang tidak pernah menipu. Setiap kali timbang berat, jarum meter tu asyik menambah sahaja, tak pernah menurun padahal asyik berdiet, berkebun dan berjogging tak pernah miss. 

"Okay la tu... gemok pun takpe asalkan sihat." 

Minggu lepas kami berjogging lagi. Biasanya kami berjogging di Taman Tasik Ampang Hilir. Kali ini  kami ke Taman Tasik Perdana pulak. Sekali-sekala sahaja kami datang ke sini sebab agak jauh. Namun begitu di sini lebih menarik berbanding Taman Tasik Ampang Hilir. Kawasannya lebih luas dan banyak tempat yang belum dijelajahi. Biasanya kami  hanya jogging keliling tasik sahaja. Kali ini hubby ajak ikut laluan baru pulak.

Bukan main mengembang dan membulat...

Nama je jogging tapi sebenarnya saya banyak berjalan dari berlari. Kebetulan di situ ada kawasan berbukit dan bertangga so hubby suruh saya panjat tangga untuk tambah stamina. Sungguh, memang semput. Nak sampai ke puncak pun kena tiga kali buat stop pit. Saya tak pasti berapa anak tangganya. Next time, kalau panjang umur dan ada rezeki, saya pi kira semula. Jeles tengok hubby steady je panjat tangga sampai ke atas.


Kat atas tu terletak Memorial Tun Razak. Tapi masa kami sampai tu depa tutup. Rasanya opening hours dia 10.30 pagi hingga 5.30 petang sahaja. Masa kami jogging tu dah pukul 6 petang. So kami pusing-pusing kat luar kawasan sahaja sambil warm down. Lepas tu terus briskwalk sepanjang jalan Cenderawasih menuju ke bahagian Taman Tasik semula. Malas nak turun tangga, takut sakit lutut.



PS: Lepas ni kena maintain jogging lagi disamping cuba turunkan berat badan pulak. 

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....