Thursday 15 August 2013

Never without my girl...

Hari ni hubby kena pi USM. Jadi external examiner untuk PHD viva sorang student. Sepatutnya flight MAS pukul 7.30am. Appointment pukul 9.00am. Semuanya salah saya huhu....

Kelam-kabut saya cari next immediate ticket. MAS fully booked. Pukul 1.55pm baru ada, itupun waiting list. Cuba AirAsia next flight pukul 10.00 tapi limited seat. Firefly macam banyak kosong. Setiap jam ada flight. Ticket office pulak tak buka, tak boleh nak call. So suruh hubby redah je pi Subang Airport naik teksi. Sian hubby...saya tak boleh hantar sebab buta jalan.

Dan biasalah..berkat kesabaran Allah sentiasa bagi jalan pada hambanya. Ya..hubby memang seorang yang sabar. Tak marah pun walaupun dia tahu itu semua salah saya...

"Dah sampai Subang. Dah check in. Flight kol 8.15am."
Alhamdulillah.

So tinggal la saya sensorang kat ruang tamu ni..Empty!!! 
Iman and Dayah kat UIA. Nina pun pi tidur kat UIA. Sibuk je budak kecik tu nak pi tidur kat bilik kakak. Jadi pendatang haram. Kena tangkap ngan Pak Gad baru padan muka.

"Umi, jap lagi kitaorang nak jalan-jalan kat library.Pastu breakfast. So, amek cam lambat sikit laa... 10 ke... Boleh tak mummy?"

Gedik2 depa pun sentiasa menceriakan hari saya.
A Daughter may outgrow your lap, but she will never outgrow your heart.

Nak pi berkebun pun malas. Huh!


No comments:

Sinki Dapur Tersumbat Lagi

Sejak balik dari bercuti ni banyak pulak kerja-kerja maintenance yang perlu dilakukan di rumah ini. Alhamdulillah, saya masih diberi kekuata...