Tuesday 13 August 2013

Bila tak ada kerja.

Tadi pi hantar hubby kat LRT Putra. Sian hubby kena pi kerja naik LRT hari ni. Kereta kena sondol ngan sapa tah. Dua hari sebelum raya. Patutnya orang tu kena bayar ganti rugi sebab dia yang langgar. Tapi jadi kes langgar lari pulak. Tak patut betul. Remuk juga la bumper belakang tu. Saya pulak hangin tengok kesan sondol tuh. Hubby rilek je.
"Tak pe lah.. Ni hari dia...."

Masuk workshop sebelum balik raya hari tu. Janji siap repair esok. Harap-harap tak ada masalah besar.
Lepas drop hubby kat LRT, pi hantar Dayah kat UIA pulak. Esok nak pereksa. Hari ni baru nak pi study. Kemain celebrate raya. Haha... celebrate la sangat...

Sat lagi nak pi beli barang rumah pulak. Tengah tunggu Nina buat kerja buku skrap Kajian Tempatan. Pasal Kesultanan Melayu Melaka. Hai..kecik-kecik dah kena buat buku skrap. Saya dulu masa darjah 5 dok happy-happy je. Homework pun tak ada. Ke saya yang tak pernah buat. Entah. Dah lupa.

Break jap sambil merenung ruang tamu rumah saya...
Saya pernah suka konsep camni. Masa bujang dulu-dulu. Sweet je....
Nak yang macam ni kena duduk sensorang la..tak payah ada anak cucu. 
Latest dream. Haha... In my dream indeed.

Terimakasih hubby kerana menyediakan ruang tamu untuk saya hias sesuka hati. Sian hubby. Isterinya bukan orang seni. Main susun je apa yang ada. Dream tak dream perkara ke sepuluh. Yang penting selesa....

No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...