Tuesday 3 October 2023

Ngopi selepas makan nasi padang pedas.

Sejak akhir-akhir ini rajin pulak hubby ajak keluar mengopi. Biasanya hubby akan order Americano sahaja. Saya pulak suka coffee yang fancy dan sejuk. Biasanya iced atau frapp tambah caramel, cream, choc chips or nuts. Memang boleh potong kaki kalau selalu diamalkan. Prinsip saya, dah alang-alang minum kopi biarlah yang puas hati. Tapi bila hubby paksa saya minum kopi panas sejak saya asyik batuk baru-baru ini maka terpaksalah telan jugak walaupun dengan berat hati. 

Scones buat penambah rasa.

“Awak separuh, saya separuh..” sharing is caring gitu.

Cuppuccino for makcik.

Mampu minum separuh sahaja.

Sebenarnya kami mengopi selepas kepedasan makan di restoran nasi padang. Dah la kepedasan, kena scam pulak. Asalnya depa offer ‘buy two get one free’. So saya pilih tiga lauk sementara hubby pilih lagi tiga lauk dengan kefahaman setiap kami akan dapat satu lauk free. Lagipun adik yang ambik order sebelum tu memang suruh saya tambah order untuk fullfil offer tu. Tapi bila nak bayar adik cashier tu bagi satu lauk free sahaja sebab katanya ‘buy two or more get one free.’ Pulak dah…lain macam pulak offer dia. Orang tadi kata lain, yang ni kata lain. Tak pasti siapa yang salah faham disini. Tapi kita bayar je sebab dah makan. Malas nak argue banyak-banyak takut kang jadi darah daging haram pulak walau agak kesal dengan cara marketing begitu. Tapi tak perlu stress… kita tenangkan hati dengan desserts with scones & coffee.

Kemain susun penuh meja, @ Restoran Nasi Padang.

Apa-apa pun, sentiasalah mencari yang halal terutama yang nak masuk mulut menjadi darah daging. Mudah-mudahan Allah sentiasa kurniakan rezeki yang baik-baik sahaja.

Sekian.😊

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....