Tuesday 3 October 2023

Hujung minggu yang penuh dengan agenda makan-makan

Hujung minggu adalah waktu bersama anak-cucu. Memandangkan depa pun ada life sendiri maka kita susun jadual dengan sesiapa yang free and available sahaja. Dengan jumlah anak yang cuma lima orang ini, walau jarang dapat full house ada sahaja yang dapat bergilir melayan ummi dan ayah pada setiap hujung minggu. Dan untuk hari Sabtu baru-baru ini hanya anak nombor 2 sahaja yang available untuk melayan ummi dan ayah. Kebetulan menantu saya oncall di hospital Putrajaya maka kita kidnap isterinya buat teman sepanjang jalan. Dan seperti biasa aktiviti makan-makan akan menjadi agenda utama. 

Bak kata anak nombor dua saya itu. 

“Makan je lah Ummi… anything that make you happy. Buat apa nak pantang-pantang tapi stress and tak happy. Happiness lagi penting…” 

Begitulah… maka moh ler kita makan. Yang penting, makanlah dengan berhemah dan bersederhana. Dan seharian hari Sabtu itu kami berlegar-legar di sekitar Putrajaya dan Cyberjaya dari tengahari hingga lewat petang di temani anak nombor 2. 

Sarapan dulu.

Lunch ikan bakar @ Cyberjaya

Minum petang @ Putrajaya.

Pada hari Ahad pagi sibuk dengan AGM Persatuan Penduduk bagi memilih komiti baru taman perumahan ini. Makcik cuma seronok nak jumpa jiran tetangga sahaja. Walau tinggal setaman, biasanya jarang dapat berjumpa dengan jiran-jiran dek kesibukan urusan masing-masing. So bila sekali sekala berjumpa dalam mana-mana majlis bolehlah bersembang dan update kehidupan.

YB Adun Bukit Antarabangsa merasmikan majlis AGM Persatuan Penduduk.

Nasi lemak sponsored by Hamba Allah.

Diva-diva penyeri majlis, katanya…

Pada sebelah tengahari melayan keluarga anak saudara hubby yang singgah bertandang. Depa singgah dalam perjalanan balik ke Kelantan selepas menghantar anak sambung belajar di UITM Dengkil dan majlis bertunang di Bangi.  

One with Wani, anak saudara hubby sekeluarga.

Sebelah petang Ahad  anak nombor 1,3 dan 4 serta menantu dan cucu-cucu balik berziarah. Tak sempat nenek nak masak-memasak sebab sibuk sejak pagi mengalahkan YB. Solusinya kami keluar untuk early dinner di Restoran Hadramawt, Datum Jelatek. Tiada bukti bergambar sebab nenek & tok ayah sibuk melayan cucu. Apa-apa pun hujung minggu sentiasa lebih bermakna dengan kehadiran anak-cucu terchenta.

Sekian.😊

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....