Monday 24 April 2023

Ganti roda ampaian baju

Saya tak pasti bila saya beli ampaian ni. Yang pasti ampaian ni wujud sejak saya tinggal di sini. Mungkin dah hampir 15 tahun usianya, jenis heavy duty dan sangat berjasa menggeringkan pakaian tuan rumah. 

Saya pakai yang beroda supaya senang nak gerakkan ke sana, sini, sinun. Dek lamanya berjasa habis haus kesemua roda yang ada. Lama juga saya mencari roda yang sesuai sebagai ganti. Try cari online tapi payah pulak nak sesuaikan spesifikasinya. 

Ada 4 roda.

Ada yang tinggal tapak roda sahaja.


Yang masih beroda pun dah haus melampau.

Puas jugak saya mencari spare parts roda tu di merata kedai hardware. Setelah mencari di beberapa tempat akhirnya bertemu apa yg dicari di Mr Diy, AEON Keramat. Harga RM2.70 satu set. Saya beli empat set.

Empat dara...eh roda untuk membaik pulih.

Maka bermulalah proses mengganti roda lama kepada yang baru. Jenuh pulak nak bukak tapak lama yang dah berkarat tu. Berkat kesabaran yang tinggi kita teruskan usaha hingga berjaya. 

Kena proses buang tapak lama dulu..


Pelbagai pilihan spanar.. dah macam workshop pulak. 😁

Found the match.😊

Dah tanggal.

Siap.

Mudah-mudahan dapat bertahan 10 tahun lagi walaupun baju yang nak dijemur makin menyusut.😌

Sekian. 😊

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....