Saturday 23 March 2024

60 Days In UK: Hantar Anakanda & Tukar tarikh tiket balik.

Khamis, 22hb Februari 2024

Hari ini hari ke-22 kami di sini. Anakanda puteri pun puas berjalan sana-sini sepanjang berada bawah ketiak Ummi selama tiga minggu. Maka tiba masa untuknya pulang ke tanah air sebelum neneruskan perjalanan (untuk sambung belajar) ke negeri matahari terbit pulak.

Oleh kerana anakanda puteri ada dua buah luggage besar maka hubby order kereta sewa Uber-X untuk ke Paddington Station. Dari situ kami naik tube Elizabeth line terus ke London Heathrow Terminal 4 dan tiba di sana dalam pukul 4:00 petang.   

Dalam train Elizabeth Line.

Walaupun check-in time adalah pukul 5:30 petang kami tiba awal untuk tukar tarikh (tiket) balik ke Malaysia. Awalnya hubby plan untuk tinggal di UK selama tiga bulan dari 1hb Februari hingga 30hb April. Dan kami dah beli return ticket yang changeable date with a fee. Bila tetiba rasa rindu nak balik awal, kami decide untuk awalkan tarikh perjalanan balik ke Malaysia kepada 31hb Mac. Alhamdulillah kami dapat tukar tarikh tapi dengan fee yang agak lumayan. Kecik besar kecik besar je saya tengok hubby swipe kad kredit untuk bayar extra fee £585 (RM3500).

"Takpe lah... hidup ini bukan percuma... Insya Allah nanti ada rezeki lain Allah ganti..." Begitulah pasrahnya seorang breadwinner. Saya yang tak keluar duit ni pulak yang susah hati.

Kaunter tiket MAS, untuk urusan tukar tarikh penerbangan.


Selesai urusan tukar tarikh tiket kami setelkan urusan check-in untuk anakanda putri pulak. Alhamdulillah urusannya sangat mudah dan beg pun tidak lebih muatan.

Berangan nak balik Malaysia jugak.

Kita buat drama dulu.

One for the memories.

Bye baby, be good as always.

Alhamdulillah semua urusan hari ini berjalan lancar. Semoga Allah lancarkan juga urusan kami seterusnya. Amiin.

Sekian. 😊

No comments:

Jalan-jalan IKEA Cheras

Sejak balik dari UK rasa seronok pulak kalau boleh selalu berjalan (brisk walk). Oleh kerana cuaca agak panas kita cari tempat indoor pulak....