Tuesday 16 May 2023

Jalan-jalan Jepun Day 6: Final day… lepas ni nak balik KL dah.

Khamis, 4hb Mei 2023

Hari ini saya terbangun pukul 4 pagi lagi sebab malam tadi tidur awal. Kalau di Hachioji, by pukul 4.30 dah nampak langit yang cerah tapi di Narita macam masih gelap padahal kalau ikut geografi, Narita lebih ke Timur dari Hachioji. Apa-apa jelah, bukanlah masalah kita nak fikir tentang peraturan alam. Yang pasti hari ini kami bakal meninggalkan bumi Jepun dan pulang ke tanah air yang terchenta.

Ohaiyo gozaimasu, 4.50am, Hotel Narita Tobu.

Saya dah siap packing barang-barang sejak malam tadi. Sebelum tidur semua luggage dah siap beratur depan pintu. Pagi ini tinggal nak finalise cabin bag sahaja.

By pukul 7.00 pagi kami dah turun ke lobi untuk urusan check-out hotel. Lepas tu terus beratur untuk naik shuttle bus ke Narita Airport Terminal 2. Bas bergerak tepat pukul 7.30 pagi dan dalam masa 5 minit kami dah punggah beg dari perut bas dan tolak troli ke Departure hall untuk check-in di kaunter B. Asalkan semua dokumen mencukupi semua urusan pun mudah sahaja. Hulur tiket serta passport, letak luggage atas penimbang, sup sap sup sap, terus dapat boarding pas. Lepas tu boleh teruskan urusan makan minum pulak.

Beg dah beratur depan pintu sejak malam tadi.

Hallway hotel, tingkat 5.

Hari terakhir bersama tukang angkut beg.😍

Shuttle bus ready to pick up penumpang.

Penumpang yang tak sabar nak balik rumah.

Kita cuma letak beg, depa punggah semua

Sebelum flight kami (MH 089) berlepas pada jam 10.20am waktu Jepun, (9.20am, waktu Malaysia) sempat la cari sarapan ringan sambil habiskan saat-saat terakhir bersama anakanda putri, selpi-wepi sana-sini. Selama 5 hari di Jepun seakan anakanda pulak yang melayan Ummi ayah, bawak jalan-jalan jadi tourist guide dan tukang angkut beg.😄

Mirror selpi, dalam toilet pun jadi.

Mirror selpi lagi.

Last take, bye baby…😔😓😔

To immigration hall. Lancar je prosesnya.

By pukul 9.30am kami dah masuk ke departure hall, ready for boarding. Perjalanan sangat lancar dan mengikut schedule. Kami mendarat di KLIA tepat pukul 4.30 petang (waktu Malaysia) selepas 7 jam perjalanan. Tidak terasa penatnya badan sebab saya hanya makan tido sahaja dalam flight.

Ready to boarding.

Kapal terbang pun ready to go.

Passport and boarding pass checked.

Depa hidang mee apa entah, berselera pulak saya makan. Licin.😁

Laju betul tinggalkan kita… tak sabar-sabar nak pi kutip beg.

Jom balik. Anak-anak menantu semua dah tunggu kat arrival hall.

Sunset @home.😍

Kami tiba di rumah dalam pukul 8 malam. Home sweet home. Semoga Allah murahkan rezeki untuk kami ke sana lagi.