Tuesday 15 May 2018

PRU 14

Saya bukan orang politik. Minat pun tidak. Bercakap pasal politik memang out. Ilmu tentang politik langsung tak ada. Tapi PRU kali ini sedikit sebanyak telah merubah cara berfikir saya. Adalah jugak sedikit sebanyak penambahan ilmu politik dalam kotak fikiran saya hasil carian internet, mendengar ceramah politik dan mengikuti rancangan di TV. Sebenarnya banyak je buku-buku pasal politik bersusun kat rak buku di rumah saya tapi tak pernah pulak saya berminat nak membelek isi kandungannya. Hubby memang suka beli buku dan baca buku. Saya cuma pastikan buku-buku itu sentiasa tersusun rapi selepas digunakan sahaja.

Sejak dah pencen ni bolehlah senang hati ikut hubby pi dengar ceramah politik. Takde kekangan nak fikir esok ngantuk nak pi kerja. Anak pun dah besar so tak ada kekangan nak fikir pasal kena tinggal anak-anak kat rumah. Kami pi dengar ceramah politik dari semua parti. Tidak terhad kepada memana parti tertentu. Semua kami pi just to get the feeling.

Ingatkan saya sorang je bersemangat rupa-rupanya rata-rata rakyat Malaysia yang lain pun sudah mula berminat dengan politik. Ataupun mereka selamanya bersemangat, saya je baru tahu sebab baru nak join the group..... Memana ceramah politik yang kami pi semuanya penuh dengan hadirin.

Ceramah kelompok di Taman Sering Ukay

Buah tangan.....

Ceramah mega di padang AU2

Hadirin pakat on torch light hp masa Che Det tiba....

Ceramah di Sri Rampai.

Ambik peluang lepak-lepak.....😍

Hari nak keluar mengundi macam nak pi balik raya. Jalan raya penuh dengan kenderaan. Meriah dengan bendera sepanjang jalan.


Makcik saluran 2. Belum cukup umur nak masuk saluran 1.

Lebih sejam beratur baru nampak saluran 2

Alhamdulillah, done, selepas hampir 2 jam.

Yesss...... kami satu.

Malam tu stay up sampai subuh punya semangat nak tunggu keputusan pilihan raya. Sebenarnya nak tunggu pengumuman cuti. Alhamdulillah matahari naik menyambut Malaysia baru esoknya. Alhamdulillah dapat cuti hari Khamis dan Jumaat membawa ke Sabtu dan Ahad. 


Sepanjang dua hari selepas PRU kami tak lekang mengadap TV. Saspen menunggu majlis angkat sumpah PM baru dan MB baru semua negeri pulak. 

PM orang Kedah. (Ayahandanya)

MB Kedah. (Anakandanya)

Selepas 3 hari PRU jariku masih berbekas.

Lepas genap seminggu. (setiap hari saya kutis kat bahagian jari itu)

Mudah-mudahan selepas ini Malaysia lebih aman......


PS: Ye... saya orang Kedah (tapi duduk kat Selangor) 


No comments:

Sinki Dapur Tersumbat Lagi

Sejak balik dari bercuti ni banyak pulak kerja-kerja maintenance yang perlu dilakukan di rumah ini. Alhamdulillah, saya masih diberi kekuata...