Tuesday 30 May 2017

Suka-suki Hari Guru 2017

Sambutan Hari Guru kami biasanya ditunda hingga ke hari akhir persekolahan. Tahun ini jatuh pada hari Jumaat, 26 Mei 2017. 

Memandangkan ramai antara guru mempunyai sahabat guru dari sekolah lain, maka pada hari guru yang jatuh pada 16 Mei baru-baru ni, masing-masing pakat share acara sambutan hari guru di sekolah memasing. Macam-macam tema yang depa pilih. Mengambil semangat guru-guru itu kami pun pakat-pakat buat sambutan syok sendiri. Kebetulan ada guru yang suka rela uruskan acara badminton so kami pun pakat-pakat sokong main sama-sama. Sesama guru perempuan sahaja. Bukan lah sambutan beriya sangat pun, cuma lebih kepada sukan merapatkan ukhuwah. Depa susun ikut kategori umur, muda, sederhana dan veteren. Maka sudah semestinya lah saya dalam kategori veteren. Asalnya saya cuma nak jadi referee. Malas nak main. Selama ni pun saya cuma temankan hubby dan anak-anak main je. Tiga Abdul tu memang pro badminton. Saya cuma tolong sediakan air dan tolong jagakan barang kat tepi court sahaja. Malas nak main sebab selalunya saya hanya jadi tukang kutip bola. Kali ni saja nak join suka-suka. Yuran penyertaan RM2 sorang untuk cover sewa gelanggang RM12 sejam.

Dah namanya veteren, sah-sah lah main satu game pun dah pancit. Alasan..... sebab dah lama tak pegang raket badminton. Penat nak berlari-lari kejar bola. Maka saya teruskan peranan sebagai referee sahaja.
Tak sangka pulak dapat saguhati referee....:)

Nampaknya tahun ni kami sambut hari guru dengan acara fizikal. Lepas habis badminton kami berbola jaring pulak. Dah berzaman tak pegang bola jaring. Kengkonon jadi WD, buat lawak je. Tapi seronok tengok sahabat sepasukan dengan semangat kesukanan masing-masing. 

Hari kemuncak sambutan hari guru kami ber 'explorace' pulak. Ala-ala program running man gitu. Walaupun tak dapat apa-apa nombor (sebab kami semua control ayu kot), tapi semua happy kerja berpasukan. Alhamdulillah.
The Pinky Team.....


PS: Terima kasih kepada semua pelajar yang menitip hadiah hari guru untuk saya. Sangat menghargai ingatan anda semua. Juga kepada semua AJK yang menjayakan sambutan hari guru tahun ini. Moga segala penat lelah diganjari Allah setimpalnya......



No comments:

Sinki Dapur Tersumbat Lagi

Sejak balik dari bercuti ni banyak pulak kerja-kerja maintenance yang perlu dilakukan di rumah ini. Alhamdulillah, saya masih diberi kekuata...