Monday 20 March 2017

Hmm.....

Weekend hari tu teman hubby pi program USIM. Depa buat kat Melaka. Seperti biasa saya hanya teman perjalanan sahaja. Bertolak dalam kol 7.00 pagi, tiba hotel dalam  kol 9.15 pagi. Hubby terus pi join program depa. Saya terus masuk bilik. Kunci bilik semua dah ready sebab sepatutnya check-in petang sebelum tu. Dan sebenarnya sempat lagi nak join breakfast pagi tu sebab breakfast buffet service 7.00am - 10.00am. Tapi malas lah pulak sebab dah berhenti sarapan pulut ikan masin ngan teh tarik kat Hentian Serdang sebelum tu. Pastu tambah lagi bekal sebungkus nasi kerabu.

Rupa-rupanya depa bagi bilik famili dengan satu katil double dan dua katil single. Sayang pulak tak bawa anak-anak sekali. Hajat asalnya saya nak bawa depa sekali untuk teman umi semasa hubby ada program. Kebetulan Hidayah pun balik bercuti. Boleh pusing-pusing Melaka lagi walaupun dah bercuti-cuti Melaka hari tu. Tapi kesian pulak sebab depa nak kena join hari sukan sekolah esoknya. 

Maka beruzlah lah saya sensorang kat bilik sementara menunggu hubby break untuk makan tengahari. Boleh kosongkan minda dan jiwa dari kesibukan rutin harian selama ini. (sekosong bilik famili ni pulak.....)

Looking at the bright side, Alhamdulillah sempat lah berehat dan bermalas-malas untuk seharian sambil melihat pemandangan (bangunan) sekeliling bilik hotel dari tiga penjuru tingkap, sambil menghabiskan novel sambil meneguk beberapa cawan kopi..... (pathetic, haha...)





PS: Rasa macam pelik pulak duduk sensorang begitu. Rupa-rupanya dah lama saya tidak peruntukan masa untuk diri sendiri.....



No comments:

Sinki Dapur Tersumbat Lagi

Sejak balik dari bercuti ni banyak pulak kerja-kerja maintenance yang perlu dilakukan di rumah ini. Alhamdulillah, saya masih diberi kekuata...