Wednesday, 23 November 2016

Warna-warni Konvo.....

"Umi jangan lupa Ahad, 6th November....semua orang wajib ada...."

Sebelum ni saya tak pernah kisah pasal konvo. Yang pasti setiap kali konvo UIA jalan akan sangat sesak dengan kereta. Berjiran rapat dengan UIA memang bercinta la nak pergi dan balik kerja. Yang bestnya pulak bila-bila masa pun boleh singgah pesta konvo cuci mata dan peghabih duit. Cuma tahun ni keinginan ke pesta konvo tu tak kunjung tiba. Faktor usia gamaknya.

Seperti biasa hujung minggu, apabila semua anak berkumpul, saya akan masak nasi lemak. Menu hari itu agak mewah dengan sambal tumis udang, ayam goreng, selain bahan asasnya ikan bilis, timun dan telur rebus.

"Makan kenyang-kenyang sebab lepas ni takut kalut orang ramai....." Seperi biasa hubby sentiasa berpesan-pesan dengan kesabaran.

"Kita gerak 10.30am takut takdok parking. Sampai sana nanti terus ambik gambar. Lepas tu makan, solat zohor. Kol 1.30pm dah kena beratur masuk dewan. Lepas habis terus keluar takut traffik jam." Seperti biasa juga hubby akan siap buat planning untuk sepanjang program.
Bagai dikata parking memang penuh.

Alhamdulillah kami dapat parking dekat Kuliyyah of Engineering walaupun agak jauh juga nak menapak ke CAC nun. Cuaca terang dan terik. Manusia tak berapa ramai sebab mereka yang terlibat dengan sesi pagi masih di dalam dewan. So kami jalan-jalan dulu cari bunga dan coklat. Seronok tengok masing-masing dengan wajah ceria. 

Dah rambang mata tak tau nak pilih bunga mana.
Kata VIP, haruslah diiring dan berpayung.
Tahniah, tahniah, beribu-ribu tahniah. 
Kompius.....sapa yang konvo sebenarnya?
The Dayangs...
The Body guard.
The family.
Us girlz, as always, bergosip tak pernah habis 

Berpeluh jugak la nak menunggu sesi petang. Sempat melepak kat kafe. Alhamdulillah perut masih kenyang so kami lepak-lepak minum air saja sementara menunggu waktu zohor. 
By kol 1.30pm semua dah beratur masuk dewan.
Laluan VIP. Rezeki hubby sebagai mantan staf UIA.  
3 dari belakang.

Tak terasa begitu cepat masa berlalu. Rasa macam baru semalam rasa sakit beranak. Rasa macam baru semalam dok marah-marah membebel sebab suka sangat melalak petang-petang tak cukup tidur. Rasa macam baru semalam dengar suara menjerit meraung sebab kena tinggal kat tadika. Alhamdulillah dah besar gajah dah mek super-tantrum ni. Siap dah boleh konvo dengan suami lagi. Tahniah Iman dan Marwan. Moga terus thabat di jalanNya. 
Yang diraikan, anak menantu.
Yang turut serta, besan kami.
Yang bergumbira ria, Ayah dan Umi.
(Terima kasih Hubby, menyediakan prasarana untuk kebahagiaan anak-anak di kemudian hari)


PS:  Menghitung hari untuk konvo zuriat seterusnya....

No comments:

Henfon pulak.....

Saya tak berapa mahir tentang gadget zaman moden ni. Walaupun dah lama pakai handphone dan laptop sendiri, yang saya tahu setiap kali nak g...