Monday 4 May 2015

Projek Coconut shake Nina...

Dah lama berhajat nak makan coconut shake ni. Dengar cerita orang balik Klebang sedap benor pekena coconut shake. Biasanya kami beli kat pasar malam je. Tapi selalunya tak kena dengan selera. So semalam pi cari kelapa muda. Beli ais krim vanilla. Lepas tu bermula lah projek dua beradik tu.
Coconut shake in the making. 
Dari tengahari sampai ke malam asyik berputar je blender tu. Daripada dua biji kelapa muda dan satu tub ais krim boleh makan satu famili, berulang kali. Tah banyak mana depa guna air batu pun saya tak pasti. Suka hati depa lah ...
Masalahnya, bila banyak sangat telan air kelapa muda ni badan mula terasa seram sejuk. Takut pulak sakit urat saraf. Sejak menuju usia emas ni saya dah mula berhati-hati tentang apa yang bakal masuk dalam badan. Bak kata orang lama, badan nak pakai lama kena jaga betul-betul. Saya selalu mohon pada Allah, jika ditakdirkan umur panjang biarlah sihat hingga hujung usia.
So sebagai altenatif, Nina buatkan ice-cream pasu pulak. Boleh tahan juga kreativiti puteri bungsu saya ni....
Ice cream pasu Nina: layer dari bawah, vanilla icecream, milo tabur, cookies tabur
Last sekali tabur biskut oreo...

PS: Konon nak jaga takut sakit urat... belebih-lebih kalori la pulak. Adoyai.

No comments:

Cerita cawan dan kopi.

Hari ni hubby ada jamuan hari raya di WTC. Majlis Korporat apa entah... saya pun tak ambik port. Lagi pun semua pergi lone ranger tak bawa p...