Friday 15 May 2015

Life goes on... puteri sulong dah nikah rupanya.

"Umi dah tengok ke gambar yang Iman bagi?"

"Dah.....tapi, betul ke umi nagging ?" 

"Mesti la....kalau tidak, tak kan la SPM Iman boleh dapat 9A. Dayah dapat 10A+...." Tak sangka pulak selama ni depa anggap saya ni a nagging mom.

Well, nasib baik it turned out to be a nice nagging. Walaupun saya rasa saya dah sangat baik. Konon tak suka nagging, tak suka berleter, tak suka marah-marah. Rupa-rupanya ada juga yang terbabas. Anak-anak lah yang merasai segalanya.  

Diam tak diam, nagging tak nagging dah besar gajah dah rupanya puteri sulung saya tu. Dari puteri kini dah jadi permaisuri. 

Dengan sekali lafaz.

selamat diijabkabulkan.

tanpa drama airmata.

Raja sehari.

"Pengantin perempuan patut dok belah kiri...." Dayah berbisik pada saya...

"Kenapa.." 

"Mak Ngah kata..."perempuan kan dari tulang rusuk kiri lelaki. So bila nikah kiranya bini dia baru keluar dari tulang rusuk tu la...sebab tu kena duduk sebelah kiri"..." Haha...lawak pulak. Saya sendiri pun tak pernah tahu ada peraturan pengantin perempuan nak kena duduk sebelah mana.. Adoyai...ada jugak macam ni eh?? Suka hati lah. Ikut je lah.

baru betul.


Sian Nina... lepas ni kak Iman dah tak layan dia.


PS: Hmm.... Saya sendiri pun suka duduk sebelah kanan Hubby....

No comments:

Sinki Dapur Tersumbat Lagi

Sejak balik dari bercuti ni banyak pulak kerja-kerja maintenance yang perlu dilakukan di rumah ini. Alhamdulillah, saya masih diberi kekuata...