Friday 6 September 2013

Sabar...sabar..

Dah lama saya tak pi Giant Batu Caves. So tadi tergerak hati nak pi. Memang ada barang nak beli pun. Biasanya kalau nak beli barang dapur saya bershopping kat Giant Bukit Antarabangsa je. Pasaraya dia simple, jenis convenient store. Beli barang pun mudah. Tak buang masa. Short and sweet. Kalau tak ada stok kat situ saya pi kat Taman Permata, tapi kat situ leceh sikit sebab orang ramai. Pastu susah parking. Lagi pun dia bertingkat-tingkat. Agak leceh sebab kena guna lift. [ Ni la jenis manusia yang semua nak mudah je.... bak kata hubby]

Dah habis beli tu saya cari kaunter nak bayar. Kaunter banyak. Ada lebih 10 kalau tak silap saya. Tapi yang buka 5 je. Biasa la kan kita cari kaunter yang paling pendek barisan dia. Ada la satu kaunter tu ada 2 orang je beratur. Rupanya silap perkiraan saya. Mak cik kat depan saya tu punya la banyak barang dia. Penuh troli. Yang cashier tu pulak temporary staff. Tersangat lah lemah lembutnya. Saya terpaksa beratur dekat sejam tunggu giliran. Customer yang kat belakang saya semua dah pakat lari cari kaunter lain. Saya terpaksa teruskan juga mision sebab dah letak barang kat atas kaunter tu. Dalam hati hanya Allah yang tahu. Masa tu lah saya terpaksa bersabar secara amali. Biasanya buat secara teori sahaja. Tak pernah lagi saya beli barang kena beratur punya lama. Paling lama pun dalam 15 minit je.

Nak beli storage container je pun..
Nak susun balik barang-barang kat dalam stor yang dah ternoda dek anak tikus hari tu.. Sabor je la...

No comments:

60 Days In UK: Rumah Sewa 4

Jumaat, 15hb Mac 2024 Hari ini dah masuk hari ke-44 kami berada di bumi bertuah ini. Kalau ikut orang bersalin, masa ni dah habis tempoh ber...