Friday 13 September 2013

Layan je mood tu...

Minggu ni mood berkebun datang balik. Kebetulan tengah cuti UPSR. Bukan cuti pun. Terpaksa mencutikan budak-budak takut bising kat sekolah. Cikgu-cikgu tak cuti. Well officially tak cuti, tapi sebab Pengetua dan PK semua baik hati so cikgu-cikgu boleh datang halfday. So bila balik petang-petang banyak lah masa nak menjengok taman saya tu. Pastu mula lah nak mengubah pokok-pokok yang nampak tak sesuai tempatnya.

Semalam dah ubah pokok puding ke atas tanah. Asalnya letak bersama dengan pokok bunga apa tah. Tanam berderet kat tapak tepi pagar. Tapi pokok puding tu kalah. Kesian terpaksa merempat kat celah-celah pokok bunga tu. So saya pun cabut semua pokok puding tu. Lepas tu atur depa berderet  atas tanah tepi longkang pulak. 
Apa la nama pokok bunga ni. Main tanam je...
Yang bekas lubang jarang-jarang tu bekas pokok puding yang saya cabut.

Hopefully hidup lah. Ambik rahmat dan berkat kebetulan sekarang ni musim hujan. Balik sekolah tadi nampak macam okay je....

Tadi dapat biji bunga telang. Kawan guru bagi untuk buat semai. Saya dah lama mengidam nak tanam pokok bunga telang ni. Konon nak senang buat nasi kerabu biru/hitam.

Biji bunga telang ni nak semai tepi pagar. Bila la tu...

Lepas tu terasa nak tanam pokok inai pulak. Nak buat inai rambut bila tua dah beruban nanti. Tok Mi blonde gitu. Mana tah nak cari. Hmm...manusia memang tak pernah cukup.

No comments:

Sinki Dapur Tersumbat Lagi

Sejak balik dari bercuti ni banyak pulak kerja-kerja maintenance yang perlu dilakukan di rumah ini. Alhamdulillah, saya masih diberi kekuata...