Tuesday 9 February 2010

Oh my weekend.

It has been a long weekend.Hajat hati nak rehat hari Sabtu hari tu. Sanggup ponteng meeting Kelab Kelas Tingkatan 3. Konon nak berehat kat rumah.(Bukan nak rehat pun. It's more on nak buat kerja rumah yang dah lama tertunggak). Lupa pulak petang tu nak kena hantar puteri sulung saya gi daurah alumni al-Amin . So malam tu puteri bongsu saya kena training tidur sorang-sorang bila kakak2 dia dah tak duduk rumah nanti.Puteri kedua saya dah stayed back kat sekolah since Friday lagi for kursus kepimpinan. So that night dah mula terasa kesunyiannya bila 2 puteri saya tak ada nanti...Adus!
Hari Ahad tu pulak pepagi lagi kena gi menjemput puteri2 saya balik pulak. Pastu singgah pasar. Balik dari pasar gi jengah jiran sebelah buat kerja kahwin. Asalnya nak tunjuk muka je, tapi dibagi pakai bunga, terpaksalah jadi host pulak. Pelik pulak rasanya bila mak dara pulak yang kena tayang muka.... Good experience juga tuh! Petang tu bawa puteri kedua saya tu gi shopping barang2 nak bawa gi MRSM.
"Woi, aku dengki ni.." Puteri sulung saya memang begitu. Tambah lagi bila melihat saya dan hubby sibuk2 menyediakan keperluan adik kesayangannya nak masuk MRSM.
Dalam dengki2 tu she's been a great help especially dalam hal menguruskan rumah tangga. Bila saya balik penat2,the house is cleaned and dinner is served. How nice... Thank you darling.
Apa-apa pun may everything goes smoothly..

5 comments:

Anonymous said...

terimakasih. boleh kawin awl tak agak2 ? kahkah

Anonymous said...

kawin tu nak kena pandai masak ke?

Anonymous said...

wahh dah boleh harap iman..haha..mcm x caye iman da boleh masak..haha..

Mohd Fahrulradzi said...

salam,., cg., anak cikgu ke mrsm pc yer? waa~!

Anonymous said...

So, bolehlah senior tolong tengok2kan junior.

60 Days in UK: Kew Bridge & River Thames

Sabtu, 9hb Mac 2024 Hari ini dah masuk hari ke-38 kami di London. Sejak berpindah ke rumah sewa ketiga ini kehidupan agak tenang sedikit dan...