Friday 25 December 2009

Tahniah, tahniah, tahniah

"The waiting is finally over..." Komen kebanyakan manusia yang ternanti2 result PMR semalam. Saya sendiri pun terpaksa mengawal fungsi jantung yang terpaksa mengepam darah lebih aktif sejak subuh hari.
Waiting for the result this year memang menyesakan nafas saya. With all the expectation about this batch, saya terpaksa berdoa lebih. Salah. Berdoa mana boleh terpaksa. Memang kena sentiasa berdoa. Alhamdulillah, keputusan subjek saya diluar jangkaan. Agak la. Ramai yang score A and it turned out to be among the best subjects. Tahniah tidak terhingga kepada anak2 murid saya yang telah bertungkus-lumus bersengkang mata study for the exams.
Dalam meraikan keyajaan ini saya harap anak2 murid saya tidak lupa kepada unsur2 yang telah membawa kejayaan kepada mereka. Peranan cikgu2 sekolah, guru2 tusyen, sokongan ibubapa dan kengkawan adalah unsur penting dalam kejayaan mereka. Tahniah juga kepada unsur2 ini yang telah memainkan peranan masing2 dengan jayanya. Tapi yang paling penting adalah redha Allah. Saya harap mereka tidak lupa bersyukur pada Allah dengan kurniaan ini.
Kepada yang kurang berjaya (mengikut piawaian masing2 ye!), jangan putus asa. PMR hanyalah sebuah ujian dunia. Masih banyak lagi peluang mencipta kejayaan selepas ini. Yang penting jangan mudah mengalah. There's a lot 'A's waiting for you along the road. All you have to do is choosing the best A for your life. Which A? It is up to you to decide....
Apa2 pun saya sentiasa mendoakan yang terbaik untuk kita semua. Mudah2an kejayaan anak murid saya hari ini menjadi titik tolak kepada kejayaan Islam selepas ini.....Amin.

1 comment:

adinda@shahalam said...

tahniah cikgu Mas,
lepas ni boleh ajar aliya maths tak????

60 Days In UK: Rumah Sewa 4

Jumaat, 15hb Mac 2024 Hari ini dah masuk hari ke-44 kami berada di bumi bertuah ini. Kalau ikut orang bersalin, masa ni dah habis tempoh ber...