Friday 19 July 2024

Henfon Raya (Aidil Adha)

Berkali-kali anak-anak dok komen tentang betapa dah lapuknya hp saya. Depa suruh tukar yang baru takut hp tu dah tak boleh keep-up dengan  technology terkini. Nak update pun dah tak berapa nak jalan. 

“Casing pun warna coklat…” Melampau sangat sampai casing yang clear sebelum ini dah bertukar warna.

So pada hari raya Aidil Adha baru-baru ini kami buat rombongan Cik Kiah ke kedai Samsung di The Curve, cari handphone sambil jalan-jalan santai dan makan-makan.

"Ambik yang elok sikit la… ayah bayar”. Walau saya hanya perlukan yang basic untuk kegunaan makcik vintage, kita sangat berbesar hati dan menerima dengan terbuka bila hubby nak belanja.

Kita pilih yang sederhana sahaja.

Saya pilih yang basic, lebih kurang yang sedia ada sesuai dengan aktiviti penggunaan seorang makcik. Depa bagi dua pilihan free gifts. Samada wireless earphone atau smart watch tanpa sebarang aksesori lain. Saya pilih smart watch. Kalau dulu depa bagi free charger plus wayar, earphone dan casing sekali.

Balik sahaja ke rumah bermulalah kerja-kerja anak no-4 untuk transfer semua file, apps dan data dari hp lama ke dalam hp baru. Kita duduk je diam-diam sambil menunggu pakar menyiapkan kerja. 

Depa bagi smart watch as free gift.

Malangnya, susah nak cari casing untuk hp baru ni. Apa lagi, kita shopee aje. Anak no-2 tolong orderkan, bukan satu tapi dua terus. Simpan buat stok katanya.

Casing hp saya hitam putih. Yang lain tu saja tambah order untuk dapatkan free shipping.

Terimakasih kepada hubby yang belanja hp untuk isteri terchenta. Hadiah raya katanya. Juga untuk anak-anak yang turut sama excited ‘memproses’ hp baru ummi, where we can find hapiness in all little things. Semoga Allah rahmati kita semua hingga ke akhirnya. Amiin. 🌹

{Cerita tentang Aidil Adha boleh baca di sini}?

Sekian.😊

No comments:

Ganti kepala paip

Sejak beberapa bulan ini tekanan air di rumah ini seakan menurun. Air keluar pun macam malu-malu terutama di bilik air tingkat bawah. Untuk ...