Tuesday 9 July 2024

Coffee @Datum Jelatek

Dua minggu lepas saya menemani hubby buat kerja di Datum Jelatek. First time bawa laptop ke sini, saja nak merasa suasana di sini pulak. Kami duduk di kawasan terbuka di kedai kopi Jamaica Blue. Walaupun tempat terbuka, keadaan agak lengang dan hubby dapat buat kerja dengan selesa.

Coffee @Jamaica Blue.

Keadaan mall yang sangat tenang.

Tak banyak sangat kedai yang boleh dijelajah di sini dan saya boleh habiskan pusingan ke semua level dalam masa 10 minit sahaja. Ada kedai Mr Diy di tingkat 3 untuk saya cuci mata dan cuci poket sambil kill the time sementara menunggu hubby siapkan kerja. 

Usai buat kerja hubby ajak makan tengahari. Malas nak pergi jauh-jauh, kita singgah di Locca Cafe sahaja. Hubby ambik hot chocolate dan set nasi putih dengan asam pedas ikan tenggiri sementara saya pilih spagheti bolognese dan teh O ais limau.

Lunch @Locca Cafe. 

Apa cerita di meja kopi hari ini?

“Another port untuk buat kerja…” Dan hari ini saya datang lagi menemani hubby buat kerja. Lagi sekali kami duduk di tempat terbuka kedai kopi Jamaica Blue. Kali ini kami ambik sarapan sekali. Saya ambik pasta with meatball sementara hubby ambik breakfast set.

Sambil duduk-duduk kita buka novel, baca Quran, scroll fb, ig, tik tok. Sesekali saya akan bangun untuk jalan-jalan pusing mall. Seperti cerita dua minggu lepas, saya hanya cuci mata sambil exercise kaki bagi mencukupkan bilangan langkah harian.


Another round of coffee.

Sarapan untuk makcik & pakcik pencen.

Saya bukanlah penggemar kopi tegar dan sangat berhati-hati memilih menu kopi bagi mengelakkan caffein intolerance. Apa-apa pun, semoga Allah kurniakan yang terbaik untuk kita semua. Amiin.🌹

Sekian.😊

No comments:

Ganti kepala paip

Sejak beberapa bulan ini tekanan air di rumah ini seakan menurun. Air keluar pun macam malu-malu terutama di bilik air tingkat bawah. Untuk ...