Wednesday 9 August 2023

Majlis Aqiqah Cucunda Ahmad Naayl.

Saya suka majlis yang sederhana dan kekeluargaan. Tapi bila anakanda putri nak buat Majlis Aqiqah besar-besaran, kita layankan sahaja sebab untuk anak last, katanya. Dalam usia begini saya selalu excited untuk menerima orang baru dalam keluarga. So kalau tak sempat nak tengok majlis nikah cucu, dapat tengok suasana ala-ala kenduri kawen depa pun dah memadai.

Untuk majlis aqiqah ini saya tidak campur tangan langsung. Semuanya atas urusan mereka anak-menantu suami isteri. Depa tempah dewan Grand Oasis Event Hall, Seri Kembangan dan booking katerer untuk kambing aqiqah dan makanan utama serta vendo-vendo untuk makanan sampingan. Macam-macam juadah selain menu utama (nasi dan lauk) disediakan untuk para tetamu. Ada kambing bakar, spageti carbonara, ice cream, cendol, kuetiaw goreng, teh tarik, coffee corner, dessert corner, chocolate fountain untuk kanak-kanak, kuih-mueh Melayu dan buah-buahan. Saya dan hubby hanya datang pada hari kejadian dan duduk menunggu dan melayan tetamu dari awal hingga akhir majlis. Alhamdulillah majlis berjalan lancar seperti yang dirancang. 


Pelamin khas.

Ahmad Naayl (Mat Ayel), 13 bulan.

The proud nenek and tok ayah.

Kuzi kambing yang enak.

The family... missing Ciksu.😌

Tahniah untuk anakanda dan menantu serta cucunda Ahmad Naayl. Semoga membesar menjadi anak soleh penyejuk mata Mummy and Daddy.

Sekian.😊

No comments:

Open house selagi Syawal (Part 2)

“Mas, free tak harini? Jom teman Kak Zai pergi beraya.” Bila ada teman seperjuangan ajak beraya, haruslah kita terima dengan tangan terbuka....