Wednesday 27 June 2018

KB-KL via Ganu

Setelah beraya selama tiga hari di KB kami bersiap untuk balik KL. Plan asal kami hanya nak spend masa selama dua hari sahaja. Hari raya ke 3 dah nak balik KL sebab hubby mula kerja hari Selasa. Tapi sebab rasa rugi pulak dah penat-penat harung jam tapi duduk sekejap je. So hubby decide untuk stay another day. Lagipun kita dah ada new driver boleh bergilir-gilir.

Awal pagi sebelum gerak, kami pi pekena roti titab kat Kopitiam Kita yang glamor tu. Warung sebelah homestay je haruslah jangan lepaskan peluang. Kami tiba sebelum pukul 7 pagi. Orang dah mula beratur. Alhamdulillah kami dapat tempat duduk agak selesa. Saya tak pasti apa yang menyebabkan ianya famous sangat tapi saya puas hati dengan servis dengan makanannya. Saya ambik roti titab special dengan teh tarik. Lepas tu tapau beberapa nasi bungkus untuk makan tengah jalan nanti. (malas pulak nak bergambar sebab anak-anak saya dah siap bergambar dan bervideo dalam IG memasing)

Kami ambik laluan pantai sebab nak elak jam. Agak jauh daripada jalan biasa tapi takpe, kita bersantai-santai sahaja. Tak perlu stress. 

Pasar Besut. Snap gambar sementara tunggu traffic light merah. 
Sepanjang jalan saya sibuk nak berenti kat pantai. Sesaja nak menikmati angin pantai Terengganu. Alhamdulillah jalan agak clear so kami berenti makan ikan celup tepung di restoran NL Celup Tepung Bira Pata kat Jalan Penarik. Kami dapat tempat duduk agak strategik sebab pengunjung belum ramai. Kami order sotong, udang dan ikan. Semuanya goreng celup tepung. Rasa ikan dan seafoodnya memang first class. Sebelum ini kami pernah makan ikan celup tepung kat restoran Pok Nik (famous jugak tu) tapi pada saya, yang ini tasted better. Terasa kesegaran ikannya. 

Siap bertambah-tambah

Tu dia aih!.... Metekedarah sungguh.

Hampir 40 minit kami berpit-stop. Lepas isi perut kami berlepak-lepak di bira pata (baca birai pantai). Cuaca agak nyaman, mendung dan berangin. Given chance saya suka je kalau boleh lepak-lepak baca novel sambil bersantai memandang ke laut lepas..... 

Ambik angin melayan perut kenyang.

Merpati berjoli-joli.....

Walaupun jalan sepanjang dari KB ke LPT agak clear tapi fenomena jam tak akan pernah habis menuju ke Tol Bentong. Semua orang berpeluang menghadapi ujian ketahanan mental yang sama. 


Tetiba pulak boleh bersaing dengan Iman yang bertolak dari Kuala Terengganu. Padahal takde janji apa-apa pun. Maka bertukar-tukar gambar siap bervideo bagai sepanjang jalan tu, pos ke dalam Whatsapp Grup Family.

Kereta kami daripada lensa Iman

Alhamdulillah kami tiba di teratak kami dalam pukul 6.30 petang. Nak masak apa pulak untuk dinner? Hmm..... 

"Masak sardin dan goreng telur je. Dah boring dah makan makanan raya....." Alhamdulillah hubby memudahkan kerja saya. Saya top-up dengan tomyam simple versi campak-campak apa yang ada dalam peti sejuk dan goreng ayam drumet. Done dinner. Lepas tu semua mengadap world cup.....


PS: Lepas ni nak fikir pasal mendobi pulak.....

No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...