Saturday 29 April 2017

1967-2017

Lebih 4 bulan berlalu, macam tak percaya saya telah menginjak ke usia emas. Kalau mengikut kayu ukur orang biasa sepatutnya saya sudah mengecapi kemuncak karier. Saya sendiri pun tak pasti apakah kemuncak karier yang dimaksudkan itu. Yang pasti saya tidak pernah jemu menjadi guru.....

"Che Mas jange berenti kijo. Kita tak tahu gapo nak jadi esok-esok....." Bergungguh-sungguh arwah Mak Mertua pernah berpesan.

Saya pun tak pasti apa yang bakal berlaku esok-esok tu. Yang pasti hingga kini Allah sentiasa memudahkan laluan karier perguruan saya dengan limpahan anak-anak murid yang mendengar kata dan pandai menyantuni guru. Dan saya sangat berbangga mempunyai anak-anak murid yang ramai yang mudah-mudahan dalam kalangan mereka itu ada yang akan mendoakan saya atas keberkatan ilmu yang mereka perolehi melalui saya. Mudah-mudahan juga ilmu yang dimanfaatkan itu nanti akan mengalirkan pahala yang tidak putus-putus hingga ke akhirnya.....
Rupa-rupanya sekecil ini sahaja ahli keluarga saya.
(Rugi tak beranak banyak-banyak)
50 hanyalah nombor.....
(sumber google)

Walaupun kata orang 50 hanyalah nombor tapi bagi saya di usia 50 ini saya sudah boleh berbangga dengan lahirnya generasi ke dua dalam hidup saya. 
Imaan Maysaa bakal mewarisi kasih sayang saya hingga akhir hayat.


PS: Entah kenapa sejak akhir-akhir ini saya dikejutkan dengan berita pemergian beberapa sahabat seperjuangan, serta mereka yang dekat dengan saya. Rata-rata meninggalkan kesan tersendiri di sudut hati saya. Semakin hari juga saya merasa pemergiaan itu semakin hampir dengan saya.


No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...