Sunday 13 September 2015

Abu Abuni

Dah lama saya tak bercerita tentang kucing. Take for granted depa sentiasa ada dok teman saya bila kesunyian. Daripada arwah Minah dan Lili kemudian Abu dan Ali, kini berteman baru bernama Abuni setelah Abu tak balik-balik hingga kini. Saya pun dah tak ingat bilamasa exactly si Abu tu hilang atau menghilangkan diri. Dah puas dah kami pusing satu taman Ukay Perdana ni. Merata ceruk longkang kami jengok kot-kot dia terjatuh dalam longkang. Hingga ke Bukit Mulia dan Bukit Antarabangsa. Kot-kot la dia sesat tak reti nak balik. Akhirnya kami pasrah je lah. Abu sudah tidak bersama kami lagi. Sama je macam kisah Lili. Terkubur tanpa pusara...:(
Pelayan setia Abuni. 
Sebenarnya Abuni ni datang tak diundang. Lepas Abu hilang saya dah agak serik nak bela kucing. Dah penat rasa kehilangan. Tapi fikirkan si Ali tinggal sendirian bagus juga Abuni jadi teman. Ein la yang jadi mangsa tukang buang najis dan temankan Abuni bila kami semua pegi sekolah. Nasib baik juga masa tu dia baru habis matrik. So berbaloi lah juga cuti 5 bulan tu. Tapi sejak Ein masuk masuk UM, Abuni seperti kehilangan. Macam murung je. Dah tak aktif lagi. Termenung sana termenung sini. Sian Abuni. 
Nampak sangat tak ceria..
Masa kecik dulu Abuni memang sebijik replika Abu versi betina. 
Teman setia saya sepanjang masa. Terutama waktu menanda kertas peperiksaan semester 1 baru ni.
Masa awal-awal dulu macam bapak ngan anak. Ali pun macam malas nak layan budak kecik. 
Setelah 6 bulan badan Abuni dah semakin bulat.
Macam kucing bunting pun iya juga.

Silap pulak si Abuni ni betina. Memang cari pasal lah duduk dengan Ali. Risau pulak takut rumah saya nanti jadi pusat ternak kucing.  Sabo je lah.

PS : abu dalam kenangan

No comments:

Breakfast Date @KL East

“Jom breakfast esok, nak back to routine semula…” Bila hubby ajak makan, seharusnyalah kita terima dengan tangan terbuka. Sambil nak beli ba...