Friday 22 March 2013

Kari hijaukah?

Esok bermula cuti pertengahan semester pertama. Masa untuk bersama keluarga sepenuhnya. Sejak awal bulan Februari saya balik lambat hampir setiap petang. Setiap Sabtu ada program sekolah. Terasa saya telah mengabaikan keluarga tercinta. Kesian anak2 dan hubby yang sangat memahami. 
Balik petang tadi terus saya bersemangat untuk menebus masa yang hilang itu. Hasilnya terhidanglah juadah kari hijau saya. Akhirnya tercapai juga hajat saya nak masak ayam kari hijau. Not bad for a first timer. Dengan tak pernah rasa dan tak pernah tengok rupa bentuknya, terhasil juga juadah makan malam saya sekeluarga. Saya campak je apa yang patut berdasarkan resepi yang saya google hari tu. 


Tengokkan rempahnya selepas di blend memang sangat tidak menarik. Semacam je rupa hijaunya. Mulanya rasa nak merajuk juga sebab Nina kata " Eee.. yek.. apa tu umi?" Ye lah.. biasanya saya blend cili boh je.
Tapi bila dah tumis sedap je baunya. Bila makan terasa keenakannya. Hmmm....

"Betul ke rasa dia cam tuh?" Saya bertanya minta kepastian. Tengok hubby makan macam sedap je. Dia tak kata sedap pun. Saya je yang perasan. Hubby memang pandai jaga hati saya. Jarang komen. Dia makan je apa saya masak.
"Entah lah.. nanti suatu hari kita gi makan kat kedai. Tidak pun beli je yang dalam tin ke apa ke.." Haha sungguh tidak positif.
"Ni yang umi blend tadi tu ke?"
"Sedap je...Tak tau la patutnya rasa macamana tapi sedap la.." Haha Nina memang mewarisi sifat hubby. Pandai jaga hati saya. Siap tambah dan ratah lagi.

No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...