Tuesday 5 March 2013

Dah 22 tahun...


"Cuba dengar lagu ni.." tetiba Hubby kuatkan volume radio kereta untuk saya. Kami dalam perjalanan nak pi mana tah dah tak ingat. Lama dah. Tapi sejak saat itu setiap kali terdengar lagu itu ada semacam satu perasaan halus menyelinap dalam hati saya...Ewah! 

Kopratasa :Permata (Untuk Isteri Ku)
Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri
Untuk kau penuhi dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang

Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami

Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku


Kini setiap kali tiba 2hb Mac saya akan selalu ingat bait-bait puisi di atas. Puisi yang di lagukan. Saya rasa la. Mana la saya tau tentang seni2 ni. Rasanya lagu ni dah lama wujud, lama sebelum saya bernikah. Sekarang ia semacam memberi satu motivasi kepada saya...

Terimakasih Hubby kerana telah menyiapkan satu daerah paling sunyi dalam hati untuk saya isi sebagai isteri.  Saya juga sangat ingin menjadi wanita mulia, yang tahu harga budi dan hati seorang lelaki bernama suami.... Mudah2an ikatan yang telah terjalin selama 22 tahun ini diberkati Allah dengan sakinah, mawaddah wa rahmah serta berkekalan hingga ke syurga. Amin....

No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...