Saturday 17 September 2011

Tahun ni saya semacam dah pencen jadi orang KL. Satu open house pun saya belum ada kesempatan nak pergi. Sibuk apa tah. Biasa la kalau kat KL ni selagi ada Syawal selagi tu la ada open house. Biasanya kalau gi open house saya akan cari laksa Johor. Entah kenapa saya memang suka makan laksa Johor. Mula kenal laksa ni masa saya kat UK lagi. Kawan saya orang Johor memang expert masak laksa ni. First time makan saya terus jatuh cinta. Lepas tu kalau ada peluang saya mesti cari laksa Johor. Nama je laksa tapi guna spagheti. Kuahnya pekat macam laksa Kelantan, berempah macam laksa Sarawak, masam pedas macam laksa Penang. Pendek kata memang terbaek lah.
Kawan2 Johor saya pulak tak lokek nak masak laksa ni. Dah banyak kali dah mereka terutama Cikgu Masitah buat laksa ni. Saya memang tukang makan je.
Semalam tetiba pulak rasa nak buat sendiri. Kebetulan puteri sulung saya balik, so semangat sikit nak memasak. Alhamdulillah berkat resepi cikgu Masitah dan daun selasih (anak benih pun pemberian dia juga) saya sekeluarga selamat menghabiskan seperiuk kuah laksa. Tak ada buat open house pun.
"Hmm.... sedapnya umi masak.." Iman ngan Nina asyik ulang tambah. Nak ambik hati la tu. Teringat kat Dayah. Kalau dia ada mesti tak cukup seperiuk tu.


No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...