Monday 5 September 2011

"Asu tak balik raya ke?"
"Tak kot. Anak2 nak pereksa besar. Tiga orang sekali. UPSR, PMR dan SPM"
"Oooh... ok selamat hari raya"

Ya, Alhamdulillah setakat ni raya saya memang sentiasa selamat. Tahun ni saya tak tak balik raya konon sebab anak2 nak pereksa. Mula2 macam ' What? Raya kat KL? Macam tak ada life je.' Tapi hubby dah susun iternery raya starting malam raya lagi.

Mood raya saya pulak tak datang2 until last minute. Orang lain siap tempah baju raya sebelum Ramadhan lagi. Sebelum puasa sample kuih raya dah melambak2 kat bilik guru pun saya buat tak kisah. Saya cuma order tat blueberry, itu pun satu balang je. *Satu balang? Ein sorang dah habis separuh*.

Dua hari sebelum raya baru lah decide warna tema baju raya. Masa tu la baru nak bersesak2 kat Wisma Yakin cari baju Melayu, berserabut kat Jalan TAR cari baju baju ngan tudung. Kasut pakai yang dah ada je. Dah malas nak pening kepala dengan ramainya manusia.

Selepas solat raya kat Masjid Wilayah, bersesak pulak kat Istana Negara. Pertama kali jejak kaki kat Istana Negara. Mulanya nak bersalam dengan SPB Yang di-Pertuan Agong dan SPB Raja Permaisuri Agong tapi melihatkan lautan manusia yang beratur, cancel je lah. Dapat tengok secara live pun jadi lah. Yang penting dapat beraya di Istana Negara.

Well, raya kat KL was not that bad after all.

No comments:

Ganti hose paip air (bidet spray)

Hari ini kita sambung kerja-kerja di bilik air pulak. Kebetulan hubby ajak keluar lunch di Melawati Mall, ayuhlah kita singgah beli barang d...