Sunday 14 April 2024

Majlis nikah anak besan di Kota Bahru

Sabtu 12hb April/ 4 Syawal 1445H

Hari ini hari kedua kami di Kota Bharu. Pepagi lagi saya dan hubby dah bersedia menunggu anak no-2 datang ke homestay untuk menjemput kami ke majlis akad nikah adik iparnya (lelaki). Kami menyewa homestay di Taman Uda Murni, Pengkalan Chepa. Majlis nikah akan berlangsung di rumah pengantin perempuan di Jalan Guchil Bayam. Sementara menunggu semua ahli rombongan tiba, kami berkumpul di rumah besan saya di Taman Harian dahulu sebelum bergerak bersama-sama (8 buah kereta) mengiringi pengantin lelaki ke rumah pengantin perempuan.

Dulang hantaran mas kawin/wang hantaran.

Hiasan bunga atas dulang.

Pelamin akad nikah (dari jauh).

Anak no-2 semangat jadi dulang girl.

Dengan dulang hantaran mas kawen.

Doorgift yang unik.

Kacang hijau diukir menjadi buah-buahan mini.


Dengan besan dan mempelai, raja sehari.

Besan saya.

Besan kami.

Alhamdulillah majlis berjalan lancar dan anak no-2 saya selamat menerima biras baru dalam keluarga mentuanya. Tahniah kepada keluarga besan saya. Semoga pasangan pengantin berbahagia hingga ke akhirnya. 

Selambak doorgift extra untuk tetamu istimewa, katanya. 

Sekian cerita di pagi hari raya ke-4. Semoga Allah merahmati kita semua. Amiin.🌹

No comments:

LebaRun (Selamat Berlari Raya)

Bila anak no-2 ajak berlari sempena KL Car Free , laju je makcik-pakcik pencen bersetuju, semua expenses paid (by her). Penganjur caj RM50 s...