Sunday 14 April 2024

60 Days in UK: Last day dah, jom balik Malaysia.

Ahad, 31hb Mac 2024

Hari ini hari ke-60 kami di bumi bertuah ini dan merupakan hari terakhir saya menemani hubby menjalankan tugas mencari rezeki. Kami check-out dari hotel pada pukul 12.30 tengahari dan terus keluar berjalan kaki menuju ke Terminal 4, Heathrow Airport. Oleh kerana flight kami pada sebelah malam dan malas pulak nak berjalan ke mana-mana dalam cuaca sejuk, maka kami duduk menunggu di kawasan airport sahaja. . 

Alhamdulillah walau terpaksa menunggu hampir 9 jam, tidak terasa masa berlalu agak pantas.

Beg yang sentiasa beratur menurut perintah.

Duduk melepak di arrival hall dulu.

Menunggu di departure hall pulak.

Kami duduk menunggu bergilir dari arrival hall ke departure hall kemudian ke arrival hall semula sambil ambik masa untuk solat di surau (multi faith room), tengok Netflix, scroll hp, baca Quran dan termenung. Sedar tak sedar dah tiba masa untuk check-in bagasi dan bersedia untuk boarding.

Time to check-in luggage.


Ready to go.

Sementara menunggu waktu berlepas, kita berbuka dulu. Hubby beli makanan di Costa Coffee dan kami berbuka ala kadar sahaja.

Hubby sempat lagi buat kerja di celah-celah kesibukan.

Iftar 21 Ramadhan.

By pukul 8.20 malam dah boleh boarding di Gate 8. Alhamdulillah semua urusan sangat lancar. Masuk sahaja dalam flight dan pasang tali pinggang keledar saya terus tidur, bangun sekejap untuk makan dan tidur semula walau sentiasa terganggu dengan bunyi-bunyian yang tidak diingini. Tapi kita tepis semua dan tidur selagi boleh. Sedar-sedar kami dah selamat tiba di KLIA dan disambut oleh anak nombor 4 dan menantu tercinta dan terus berbuka puasa di rumah anak nombor 2 dengan kehadiran anak sulong dan anak nombor 3, menantu dan cucu-cucu. Full house lah kiranya walaupun missing puteri bongsu. Semoga Allah kurniakan kebahagian kepada keluarga kita di dunia dan akhirat. Amiin.

Sekian. 😊

No comments:

LebaRun (Selamat Berlari Raya)

Bila anak no-2 ajak berlari sempena KL Car Free , laju je makcik-pakcik pencen bersetuju, semua expenses paid (by her). Penganjur caj RM50 s...