Monday 27 August 2018

Spek lagi.....

Beberapa kali Nina dok komen pening kepala serta tak berapa nampak dalam kelas. Tapi apabila betul-betulkan kedudukan spek nampak okay pulak. Saya selalu pesan suruh duduk di bahagian depan masa dalam kelas. Selain boleh nampak tulisan di whiteboard dengan lebih jelas, boleh dapat first hand info daripada guru mengajar. Boleh terus tanya soalan pada guru kalau tak paham.

"Umi.... spek Nina bengkok....."  Skrip baru masa balik cuti raya baru ni. Kesian pulak tengok kedhaifan spek itu. Nak betulkan pun takut patah.

"Jom lah kita pi buat yang baru....."  Dah alang-alang nak buat yang baru kita pilih la yang elok sikit. Kami pi cari kedai spek yang sesuai kat Jusco Aeon Setiawangsa. Setelah buat pemeriksaan mata maka terserlah punca sebenar kenapa Cik baby tu asyik sakit kepala.

Patutla dok mengadu sakit kepala....

Sambil menunggu spek siap kami pi jenjalan dulu. Saja pusing-pusing kawasan sambil cari lunch.

"Lama tak makan Nandos...." Hmm dah tau dah. Setiap kali balik cuti mesti nak pekena menu nan satu ini. Saya pun tak pasti ntah apa yang sedap sangat depa makan benda-benda ni. Saya lebih suka makan nasi dengan ikan goreng panas-panas. Dan seperti biasa juga tak sah kalau tidak menggedik depan kamera... Hmm.....kita layan jelah.




Alhamdulillah spek siap dalam masa yang dijanjikan. Ambik yang simple sahaja tapi masih mengekalkan bingkai bulat. Maknya yang suka bingkai bulat sebenarnya.....


Sedar tak sedar dah habis cuti selama 10 hari. Sepatutnya balik semalam tapi katanya tiket ETS dah habis maka ada parent minta izin guru asrama untuk balik hari Isnin. Alhamdulillah ada parent tolong belikan tiket untuk satu geng anak-anak tingkatan 4 dari KL dan Selangor. First trip in the morning. Alhamdulillah ada kakak dan abang ipar tolong temankan cik baby. Maka usai solat subuh tadi kami gerak pi hantar Nina ke KL Sentral. Alhamdulillah jalan masih lengang dan tenang. Kami ambil masa 20 minit sahaja untuk tiba sana. Sempat singgah isi minyak kereta, beli T&G dan pastri untuk bekal dalam ETS dengan masa kecederaan selama 10 minit.


Bye baby..... jumpa lagi dua minggu depan.

PS: Dah habis rutin bas sekolah. Sekarang masuk rutin baru.....hantar dan ambik anak-anak balik asrama pulak.

No comments:

Belimbing madu di halaman rindu

Walau banyak pokok yang dah nazak dan arwah selepas dua bulan ditinggalkan, masih ada yang sudi mekar subur mengeluarkan hasil untuk tuannya...