Monday 3 October 2016

Sekali sekala...

Saya punya anak lima. 
Yang sulung ikut suami balik Kajang.
Ke dua dah balik Kuantan.
Ke tiga dah balik UM.
Ke empat ikut hubby pi main tenis
Yang bongsu berkurung dalam bilik sebab sakit pinggang. Terpaksa cancel niat jogging saya...

Pada tika dan saat ini, jam 5.00 petang, I have the house to myself..... Sian hubby beli rumah besar-besar untuk saya melihat suasana yang kosong. Hmm....

Alhamdulillah sejak dua menjak ni semangat berkebun datang semula. Back to normal. Di usia menginjak 50an ini saya sibukkan diri dengan perkara selain keluarga. Lebih 20 tahun sibuk dengan menguruskan anak-anak, berkepit 24 jam, kini tiba masa saya terpaksa relakan mereka meninggalkan rumah sorang demi sorang. So sebelum sindrome empty nesters to mengganggu jiwa biarlah saya isikan dengan hobi yang sedia ada ini. Tadi baru sudah berkebun. Ubah anak-anak pokok yang saya beli hari tu. Sekurang-kurangnya saya masih ada teman bicara apabila semua anak-anak meninggalkan rumah nanti. 

Memasak bukan lah hobi saya. Jadi pabila sendirian saya jamah je apa yang simple. 
Menu bujang.....

PS: Mudah-mudahan Allah panjangkan usia sehari lagi untuk melihat anak-anak murid saya esok....



No comments:

Sinki Dapur Tersumbat Lagi

Sejak balik dari bercuti ni banyak pulak kerja-kerja maintenance yang perlu dilakukan di rumah ini. Alhamdulillah, saya masih diberi kekuata...